Israel Hayom

תקיפות נרחבות ברצועה לצד הגדלת הסיוע ההומניטרי

צה"ל תקף במרכז הרצועה, כהכנת "מסדרון" לפעולה קרקעית ● חוסל איש הכספים של חמאס

- לילך שובל

אוגדה 162 החלה במבצע ממוקד במרכז רצועת עזה. במקביל, דובר צה"ל ערך תד רוך לתקשורת הזרה: "פתחנו מעבר יבשתי דרך ירדן, כתוספת למעברים הקיימים, למזח הימי ולהצנחות".

במהלך היממה האחרונה תקפו מטוסי קרב וכלי טיס עשרות תשתיות טרור מעל ומתחת לקרקע במרכז הרצועה. מוקד התקיפה הוא באזור נוסיראת, לשם הרחבת "המסדרון" שיאפשר לכוחות לפעול קרקעית בגזרה. לאחר התקיפה האווירית נכנסו לשטח צוות הקרב של חטיבה ,401 נח״ל ויחידות נו ספות, בפיקוד אוגדה ,162 והחלו בפעילות ממוקדת לחיסול מחבלים ולהשמדת תשתיות טרור.

בתוך כך, צה"ל ושב"כ הודיעו אתמול על חי סולו של איש הכספים של חמאס, יעקוב ג'אבר נצר, ברפיח. ג'אבר נצר היה אחראי על הכספים ועל מימון פעולות הטרור של הארגון. רק בדצ מבר האחרון העביר מאות אלפי דולרים לטובת הפעילות הצבאית.

500 משאיות סיוע לעזה ביום

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, חשף אתמול לתקשורת הזרה את התוכנית להרחבת הסיוע ההומניטרי עבור תושבי רצועת עזה. הגרי אמר כי "האמצעים החדשים כוללים את המעבר היב שתי עם ירדן. אנחנו מצפים ש 50 משאיות סיוע יעברו דרכו ביום הפעילות הראשון. בהתאם להח לטת הקבינט עבדנו, יחד עם שותפים בינלאומיים, להביא עוד סיוע דרך הים מנמל אשדוד, אחרי כן הוא יעבור לעזה".

המשמעות של שילוב האמצעים החדשים, אומר הגרי, היא הציפייה שהממוצע היומי של המשאיות שנכנסות לעזה ומכילות סיוע הומניטרי, כמו אוכל, מים, תרופות וציוד הגנה, יגדל בהדרגתיות ויגיע מ 350 משאיות שנכנסות מדי יום ל .500

הגרי דיבר על המעבר היבשתי החדש משטחי ישראל לצפון הרצועה ואמר: "אנחנו בונים מעבר חדש, כדי לאפשר לעוד עזרה להגיע באופן ישיר לתושבים באזורים שהיו מאתגרים למעבר של משאיות סיוע ברצועה. אנחנו משתפים פעולה עם צבא ארה"ב כדי לבנות מזח זמני בחופה של רצועת עזה".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel