Israel Hayom

הכשרה בהצלחה יתרה: חרדים יאבטחו יישובים ביו"ש

94 מתושבי היישובים החרדיים ביהודה ושומרון סיימו טירונות קרבית מקוצרת ● גורם בכיר בצה"ל: "זה עבד יותר טוב משציפינו"

- חנן גרינווד

94 חרדים הצטרפו אתמול למערך האבטחה של יישו בים ביהודה ושומרון בתום הכשרה מקוצרת של רובאי 03 שנערכה תחת הכותרת "הלכה למעשה - חרדים", בבסיס האימונים של חטי בת כפיר בבקעת הירדן.

החרדים, שאינם בגילי גיוס סטנדרטיים אלא מבו גרים יותר, עברו אימונים מותאמים לחדירה ליישוב ולשימוש בנשק בסביבה אזרחית.

עם תחילת המלחמה גויסו חיילי הגנה מרחבית )הגמ"ר( לכל יישוב ביו"ש, אך בצה"ל נתקלו באתגר משמעותי ביישובים החרדיים משום שבניגוד לאחרים - שבהם היה שפע בחיילי מילואים שמסוגלים להחזיק נשק ולאבטח את יישוביהם - באלו החרדיים כמעט שאין תוש בים ששירתו בצבא, ולא היו בנמצא כיתות כוננות שיגנו על האזרחים בעת מתקפה.

כדי לפתור את הבעיה יזם אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, בשיתוף אגף כוח אדם של צה"ל, גיוס ראשוני של חרדים לטירונות קרבית. זו החלה בסוף מארס, ואתמול נערך טקס הסיום שלה בגבעת הת חמושת עם 94 בוגרים. לדברי גורם בפיקוד מרכז, "אלו אנשים שנמ צאים, לומדים וחיים ביישובים, וכעת הם יהיו חמושים ומיומנים כך שבזמן אירוע הם יידעו לקפוץ אליו ולתת מענה ביטחוני".

גיוס החרדים לטירונות עצמה הצריך מבחינת צה"ל עבודת מטה רצינית. "ביצענו הכנות מתאימות לאוכלוסייה הזו", מספר גורם בכיר שהיה מעורב בהכשרה, "בסוגיית האוכל, בתפילות, בשיעורי תורה, ומובן שבנות לא יהיו אלו שמאמנות את הטירונים".

"מוכנים ללחימה"

מבחינת צה"ל מדובר בהצלחה מסחררת, בעיקר בשל העובדה שניתן להכשיר חרדים מן המניין בלי לפ גוע באורח חייהם, וכבר כעת מתכ ננים בצבא סבב הכשרה שני בתקווה שיכלול יותר טירונים, אף שהתכנון עדיין בראשיתו.

"זו ההוכחה שאפשר באמת לגייס חרדים", ציין הגורם הבכיר. "זה קרה, זה עובד. יש לנו הזדמנות מאוד מיוחדת, ואנחנו מעוניינים להרחיב אותה. נבחר את האנשים המתאימים, עם מוטיבציה, ונרחיב את הנושא לעוד כיוונים. אין שום סיבה שלא לחשוב מחוץ לקופסה, לבנות את המעטפת המתאימה ולהבין את הצ רכים של הצדדים.

"זה עבד הרבה יותר טוב מש ציפינו, המוטיבציה שלהם בש מיים. הרבה מאוד מהבוגרים ביקשו כבר כעת לעשות יותר, ויש כאלו ששואלים אם ניתן להוציא אותם לקורס קצינים.

"ראיתי אנשים שקשה להם במסע האחרון, אבל הם עושים הכל בביטחון מוחלט ובהליכה מבצעית תוך כדי שהם תומכים זה בזה. הם היו מק צועיים, עם נשק וקסדה על הראש, יוצאים לקרב. הם מוכנים ללחימה, ואני גאה בהם", סיכם בסיפוק הגורם הבכיר בפיקוד המרכז.

 ?? ?? טקס סיום הטירונות, אתמול
טקס סיום הטירונות, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel