Israel Hayom

הצעירים מסתערים על שוק הדיור

-

מבולבלים? בהחלט יש על מה. לא הרפורמה המשפטית, לא הריבית ולא המלחמה עצרו את הצעירים מלשבור שיא של כמעט שנתיים ברכישת דירות. כן, דווקא עכשיו, בתקוו פה הכי טעונה.

הדוח של הכלכלן הראשי באוצר מציג התאוששות מדהימה בחודש ינואר :2024 עלייה דרמטית בעסקאות נדל"ן, עם זינוק משמעותי ברכישת דירות מצד זוגות צעיו רים. מהדוח עולה כי רכישות הזוגות הצעירים בחודש ינואר הסתכמו 4,705-ב דירות, גידול חד של 40% בהשוואה לינואר ,2023 הרבה לפני שנכנסנו לאווירת מלחמה. עוד, עולה מהדוח, כי גם הקבלנים מציגים נתונים אופטימיים: בחודש ינואר הסתכמו המכירות שלהם 3,716-ב דירות, כולל דירות בסבסוד ממשלתי. מדובר בגידול חד של 46% בהשוואה לינואר אשתקד, והרמה הגבוהה ביותר במכירות הקבלנים מאז מאי 2022 !

ולמרות הכל – אל לנו להשלות את עצמנו, ולהאמין בטו עות כי המצב של הצעירים משתפר. דוח אחר, הפעם של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מציג נתונים על דירות בישראל בפילוח לפי בעלות ושכירות בין השנים 2013.2023 לפי הדוח, אם נשווה עשור אחורה כאמור, נרשמה ירידה במספר בעלי הדירות בבעלות עד גיל ,34 ובהתאם גדל מספר הצעירים בגילים האלו שגרים בשכירות. כך, 52% מהדירות של צעירים בגילים של עד 34 לפני עשור (בשנת )2013 הן דירות בשכירות, לעומת 58.4% בשנת .2023

ומה המדינה עושה? חוסכת כסף על חשבון הצעירים. במו קום לתת הטבות ישירות, היא פועלת בשיטת הקזינו. ההגרו לה האחרונה של תכנית דירה בהנחה הייתה לפני כחודשיים, ואליה נרשמו 104,909 משקי בית. כמה דירות הוצעו להם? 7,000-כ זכאים בלבד יזכו לרכוש דירה בהנחה משמעותית 16-ב יישובים ברחבי הארץ. נו, באמת.

רוני כהן, מנכ"ל ושותף באלדר שיווק, מסביר כי “בחלק מהפרויקטים ברחבי הארץ השאיפה היא להקטין את שטחי הדירות בצורה שלא פוגעת בפונקציונל­יות של הדירה. אם בעבר דירות 4 חדרים נבנו בשטח של 105-110 מ"ר, כיום אנחנו נוכחים לראות גם דירות 4 חדרים שנבנות בשטח של 95-100 מ"ר, מה שמאפשר מחיר אבסולוטי נמוך ונגיש יותר".

רוני כהן, מנכ"ל ושותף באלדר שיווק: “בחלק מהפרויקטים השאיפה היא להקטין את שטחי הדירות בצורה שלא פוגעת בפונקציונל­יות, ומאפשרת מחיר אבסולוטי נמוך ונגיש יותר"

 ?? ?? שכונת פארק אפקה בקרית ביאליק השכונה הפופולארית על זוגות צעירים
שכונת פארק אפקה בקרית ביאליק השכונה הפופולארית על זוגות צעירים
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel