Israel Hayom

המשקיעים חוזרים לשוק

-

בטיחים כך את עתידם.

ולמרות הניסיונות של הממשלה להרחיק אותם מהשוק, המשקיעים החדשים מבינים היום שההזדמנויו­ת שנקרות בעולם הנדל"ן לא יחזרו. שנת 2023 הייתה אמנם הגרועה 20-ב השנים האחרונות, אבל כבר למדנו שההזדמנויו­ת בשוק קופצות דווקא כשהדם זורם ברחובות.

המדינה הופכת צעירים למשקיעים

בזמן שהמדינה מנסה להרחיק משקיעים משוק הדיור, היא הופכת בטיפשותה את הזוגות הצעירים למשקיעים בעל כורחם. זוג צעיר מנס ציונה, לדוגמה, לרוב ירצה להמשיך לגור בעיר לצד החברים והמשפחה. לכן, את הדירה בעפולה בה זכה במסגרת תכנית דירה בהנחה, ככל הנראה ירכוש וישכיר כמו כל משקיע, תוך שהוא שוכר דירה בנס ציונה.

אז נכון, זה טוב שהזוג הצעיר נכנס למשחק והצליח גם להרוויח מההנחה, אבל מה קורה כשהדירה לא מושכרת והמשכנתה מתקתקת? צרה צרורה. נזכיר כי מדובר בזוגות שרוכשים את הדירה הראשונה שלהם, ורובם הגדול גם היו מעדיפים לגור בה בביטחון, מאשר להפוך למשקיעים.

מאז המלחמה נראה כי המנוע טורבו של עולם הנדל״ן, המשקיעים, חוזרים לשוק אחרי שהוציאו מיליארדים לחו"ל. המדינה עשתה הכל כדי להבריח אותם בטיעון ההזוי שהם תופסים דירות לצעירים, לא חשוב שנפנפנו כאן ובכל מקום אפשרי בעובדה המצערת וההגיונית שהו משקיעים הם המשכירים ובלעדיהם לא יהיו דירות להשו כרה.

הבעיה, שוב: מס רכישה על משקיעים חוזר ככל הנראה ב-1 בינואר 2025 לשיעור של .8% מנהל רשות המיסים, שי אהרונוביץ’, הסביר כי “לפי הנתונים שאנחנו בודקים יש לזה כח להרחיק משקיעים מהשוק. צריך לקבל החלו טה עוד במושב הכנסת הזה, האם ממשיכים כמו שהצעת החוק אומרת, או שלא ממשיכים ולהודיע על זה, כי אחרת השוק ייכנס לקיפאון. אם נקטין ואח"כ שוב נעלה, נריץ את המשקיעים לשוק וניצור מגמה הפוכה ממה שרצינו. אנחנו בדיונים על זה עם יו"ר ועדת הכספים. הצו ככל הנראה יוארך בשנתיים, ויישאר על ."8%

לאחרונה גם דיווחנו שמס דירה שלישית חוזר לשולחן ונבחן מחדש ברשות המיסים, למרות שכבר הוכח שמרו בית בעלי הדירות הנוספות הם פנסיונרים עצמאיים שמו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel