Israel Hayom

מחירה של מלחמה

-

מנהל רשות המיסים, שי אהרונוביץ’, דיבר על נזקי המלחו מה סביב פיצויים ותשלומי מס רכוש, וחשף כי מדובר בסכום חסר תקדים של למעלה 20-מ מיליארד שקל עבור נזקים ישירים ועקיפים. בפועל אף אחד לא ממש יודע, לא נערכה בדיקה מקיפה והמלחמה טרם הסתיימה. בנוסף, יש להחזיר במסגרת הטבות מיוחדות את התושבים לצפון ולדרום.

המלחמה הובילה גם לפגיעה בהכנסות המדינה ממכרזי הקרקעות של רשות מקרקעי ישראל. אם בשנת 2022 מכרזי רמ"י הניבו למדינה למעלה 40-מ מיליארד שקל, 2023 הציו גה ירידה של כמחצית בהכנסות המדינה ממכרזי מקרקעין. באופן כללי, רשות מקרקעי ישראל הפנתה בשנים האחרונות את מלוא תשומת הלב שלה לפיתוח ושיווק הקרקעות במרכז הארץ, שם מחיר הקרקע גבוה ומוביל לתמורה גדולה יותר להכנסות המדינה. אולם, אזורי הפריפריה די הוזנחו, וזאת למרות שעתודות הקרקע באזורים הללו גבוהות בהרבה מהו קרקעות במחוז מרכז. התמורות לכך ניכרות בשטח ובעיקר ביישובים אשר נמצאים בסמיכות לגבול, שם כמעט ולא שווקו קרקעות ביחס לפוטנציאל המגולם באזור. ולאלו המספידים את מצבם של הקבלנים, אין מה למהר. בניתוח תזרים המזומנים הפוטנציאלי של הקבלנים (נדגיש כי במונח זה אנו מתכוונים לתמורה הכספית בגין מכירת הדירות, ללא תלות במועד בו תתקבל תמורה זו ולפני קיזוז התשומות המותרות בניכוי), נמצא כי הוא עמד בחודש ינואר 2024 על 8.9 מיליארד שקל, גידול ריאלי של 32% בהשוואה לינואר אשתקד.

חנה שוורץ, סמנכ"לית שיווק ומכירות אבני דרך, מסו בירה כי "מדינת ישראל מתמודדת מאז ה-7 באוקטובר עם מצב רוח לאומי נמוך לצד גזירות כלכליות שגורמות למרבית מהאזרחים תחושה של חוסר וודאות המשולבת בהיעדר ביו טחון כלכלי ותעסוקתי. גורמים אלה הצריכו את חברות הבו נייה והיזמות להניח בצד את כל שיטות השיווק המסורתיות והמוכרות, כדוגמת מבצעי פרסום, יום פתוח לקהל במשרדי המכירות, סרטוני תדמית ועוד, ולהתמקד בהידוק הקשר הרו גשי עם הרוכשים".

הטבות למילואימני­קים

האמת, בנושא הזה ציפינו להרבה יותר, בעיקר בגלל שאין אדם אחד בישראל שיתנגד לכך, לפחות בפומבי. ובכל זאת, משרת מילואים ששירת 45 יום ומעלה מאז ה-7 באוקטובר, ורוצה להתיישב בפריפריה המרוחקת – יוכל ליהנות מהטבות לא רעות כלל.

כך, הממשלה קבעה שמשרתי המילואים יהיו זכאים להו פחתה נוספת של 10% משיעורי התשלום שנקבעו באזורי עדיפות לאומית. הנחת האזור המוגדלת תהיה בנוסף להנחה שהייתה עד היום, של עד 100,000 שקלים חדשים בהתאם למיקום הקרקע וערכה. בהתאם להחלטה, ההנחה שתינתן לחייל מילואים מחוסר דיור ברוב היישובים באזור עדיפות לאומית א’ תגיע עד 90%-ל מערך הקרקע.

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המיסים: “אם נקטין את מס הרכישה ואח"כ שוב נעלה, נריץ את המשקיעים לשוק וניצור מגמה הפוכה ממה שרצינו"

חנה שוורץ, סמנכ"לית שיווק ומכירות אבני דרך: "חברות הבנייה והיזמות התבקשו להניח בצד את כל שיטות השיווק המסורתיות ולהתמקד בהידוק הקשר הרגשי עם הרוכשים"

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel