Israel Hayom

משפחות שכולות לשרים: "ותרו על הנאומים"

- כתב "ישראל היום"

משפחות שכולות קוראות לחברי הכנסת ולשרים שיפקדו את בתי העלמין ברחבי הארץ ביום הזי כרון לחללי מערכות ישראל תשפ"ד לוותר על הנאומים שלהם – ולאפ שר לבני המשפחות השכולות מ 7 באוקטובר לשאת דברים במקומם.

אתמול פרסם משרד הביטחון את רשימת השרים וחברי הכנסת שי שתתפו בטקסי יום הזיכרון בבתי העלמין. בצל המלחמה והמו"מ לה חזרת החטופים בעזה צפויות הפג נות ומחאות חריפות של משפחות שכולות ומשפחות חטופים בבתי העלמין. יש חשש שחלק מהטקסים יופסקו באמצע.

ראש הממשלה יהיה נציגה הב כיר של הממשלה בטקס המרכזי בהר הרצל בירושלים, שר הביטחון יואב גלנט ינכח בטקס בבית העלמין בקריית שאול בת"א, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ישתתף בטקס בבית העלמין באשדוד, יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף בדימונה, שר המשפטים יריב לוין יהיה נציג הממשלה במגדל העמק.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שלאחרונה מתעמת דרך קבע עם מפגינים מטעם משפחות החטופים בפאנלים ובאירועים ציבוריים, יפ קוד את בית העלמין בכפר סבא. השר יצחק וסרלאוף ינכח בטקס המרכזי בנהריה, עיר שסופגת לא חרונה וסובלת מאזעקות בגלל הירי מלבנון. השרה להגנת הסביבה עי דית סילמן צפויה להגיע לטקס בבית העלמין ברחובות, ושרת התחבורה מירי רגב בבית העלמין בחולון.

"חייבים לעשות הכל כדי למנוע את חזרתן של תמונות העבר, שבהן נציגי ממשלה מגורשים מהטקסים ומשפחות שכולות נמנעות מלהגיע", כתבו בני המשפחות בבקשה.

בהמשך ליוזמה אחרת של שני הורים שכולים, תא"ן )מיל'( דדי שמחי, אביו של גיא ז"ל לוחם צנ חנים שנפל במסיבה ברעים, וד"ר יחיאל לייטר, אביו של משה ידי דה ז"ל - מפקד פלגה בסיירת שלדג שנהרג בבית חאנון, מבקשים שנאומי השרים יהיו אחידים. השניים מציעים כי הנאום ייכתב על ידי יו"ר הכנסת בהתייעצות עם מרכז הקואליציה ומ רכז האופוזיציה. "המלצתנו כי הנאום יעסוק באחדות העם, זיו העלומים וחמדת הגבורה, חובת הזיכרון וביט חון מולדת העם היהודי", הם כותבים.

לאחרונה פורסם כי בנימין נתניהו צפוי להימנע מהשתתפות באירועים הממלכתיים של יום העצמאות, בהם טקס פרס ישראל, חידון התנ"ך וטקס הדלקת המשואות בהר הרצל.

 ?? ?? נתניהו צילום: מארק ישראל סלם
נתניהו צילום: מארק ישראל סלם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel