Israel Hayom

"שתפו פעולה בחקירת מחדל 7 באוקטובר"

אנגלמן פנה אל השניים וטען כי "מזכירות הממשלה והמטה לביטחון לאומי מסרבים להעביר מסמכים" ● משרד ראש הממשלה: "כל בקשותיו נענו במלואן, מדובר בהתנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

- נטעאל בנדל

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שלח את מול מכתבים לראש הממשלה בנימין נת ניהו ולרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בדרישה "למלא אחר חובתם החוקית לשתף פעולה עם ביקורת המדינה ולמסור כל מסמך הנדרש לצורך הח קירה על אירועי 7 באוקטובר".

בפנייתו לרמטכ"ל כתב מבקר המדינה: "כיב דתי את בקשתך להשהות את הביקורת על מחדל 7 באוקטובר בשלושה חודשים, אולם אלה חלפו, מאז הצטמצמה המלחמה וקצינים בכירים הודיעו על הפרישה - ובכל זאת צה"ל אינו משתף פעולה עם מבקר המדינה".

מבקר המדינה פנה, כאמור, במכתב דומה אל נתניהו, שבו הוא כותב כי מזכירות הממשלה והמטה לביטחון לאומי מסרבים להעביר מסמכים בנוגע למחדל 7 באוקטובר, אלא רק כאלה מת קופת שנתיים לפני המחדל, ולא שנים קודם לכן.

"חובתי הציבורית והערכית כמבקר המדינה היא לבצע ביקורת מקיפה על המחדל הגדול בתולדות המדינה, טבח שמחת תורה - 7 באוקטובר", כתב אנגלמן במכתבו.

"אנשי משרדי נמצאים כעת בעיצומה של בי קורת בעשרות נושאים ואנו בודקים את התנהלות כלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי. אחרי יותר מחצי שנה של מלחמה, אזרחי ישראל זכאים לתשובות בדבר אחריותם של כלל הגורמים, הנ סיבות והאחראים למחדל - ומוסד מבקר המדינה נחוש לספק אותן.

"לאחר שהביקורת החלה בדרג המדיני והאז רחי, במשרד הביטחון ובגופי הביטחון השונים - היא תחל כעת את פעילותה בצורה מדורגת אף בצה"ל. על ראש הממשלה והרמטכ"ל להורות לאנשיהם לפעול על פי החוק ולשתף פעולה עם צוותי הביקורת, באופן שיבטיח את ביצועה כמתחייב בחוק".

"חשוב להפיק לקחים"

בשבועות האחרונים גוברים הקולות הקו ראים להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדי קת האירועים שהובילו לטבח 7 באוקטובר ויציאה למלחמת חרבות ברזל. רק לפני שלושה שבועות אמר ח"כ גדעון סער: "לא יהיה תיקון ותקווה בלי שתוחלף ההנהגה של 7 באוקטובר - בממשלה, כולל ראש הממשלה ומערכות הביטחון והמודיעין שלנו. חשוב שיופקו לקחים מהמחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה, מחדל רב ממדי שמחייב הקמת ועדת חקירה ממלכתית ואני מקווה שהדבר הזה יקרה בהקדם".

גם השרה מירי רגב אמרה בראיון ל"ישראל היום": "ביום שאחרי - אני הראשונה שתדאג שתהיה ועדת חקירה ממלכתית".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "מכתבו של המבקר הגיע אלינו דרך התקשורת. בניגוד לנטען, משרד ראש הממשלה משתף פעולה באופן מלא עם משרד מבקר המדינה. כל בקשה נענ תה במלואה, לרבות כל שאלה בעניינו של ראש הממשלה, על אף העובדה שכל צוותי משרד ראש הממשלה עובדים סביב השעון בעניין המלחמה.

"העובדה שדובר המבקר בחר להוציא ידיעה אחרת, משוללת כל יסוד, במקום לפנות למשרד ראש הממשלה - היא התנגחות מיותרת בזמן מל חמה. משרד ראש הממשלה ימשיך לשתף פעולה באופן מלא עם משרד מבקר המדינה".

מבקר המדינה: "אחרי יותר מחצי שנה של מלחמה, אזרחי ישראל זכאים לתשובות בדבר אחריותם של כלל הגורמים, הנסיבות והאחראים למחדל - ואנו נחושים לספק אותן"

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? אנגלמן
צילום: אורן בן חקון אנגלמן
 ?? ?? בית בבארי אחרי 7 באוקטובר צילום: יוסי זליגר
בית בבארי אחרי 7 באוקטובר צילום: יוסי זליגר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel