Israel Hayom

דרעי נגד יוסף: המרוץ לגלימת הראשון לציון נמצא בעיצומו

שתי המשפחות החזקות בש"ס נאבקות על תפקיד הרב הספרדי הראשי ● הרב דוד, בנו של הרב עובדיה, מתמודד מול הרב יהודה, אחיו של אריה ● במי יבחר הרב הראשי המכהן, אחיו של הראשון וחמיו של השני?

- מרב סבר

בחודשים האחרונים מתנהל מתחת לפני השטח קרב לקראת הבחירות לרבנות הראשית, כאשר בצד הספרדי מתמודדים שני אריות ראש בראש. בצד אחד ניצב הרב דוד יוסף, אחיו של הרב יצחק יוסף ובנו של הרב עובדיה יוסף, שכיהן עד לא מכבר כחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס. בצד האחר נמצא הרב יהודה דרעי, אחיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, שמשמש כרבה של העיר באר שבע וכחבר מועצת הרבנות הראשית.

הרב יוסף אומר שאביו המנוח, הרב עובדיה, הבטיח לו שהוא יהיה רב ראשי, ולכן הוא מבקש מהנהגת ש"ס לכבד את בקשת אביו, מייסד המפלגה. מצד שני, לאריה דרעי, מנהיג ש"ס, יש הזדמנות

פז להגשים את חלום חייו ולהביא את אחיו לכס הרבנות הראשית.

אריה דרעי, שמכיר היטב את יוסף עוד מימי בחרותם בישיבת חברון, יודע שהוא אדם שעושה את מה שרואה בעיו ניו לנכון, ולכן הוא מנסה למצוא דרך להגיע להסכמה ללא עימות. לכן, הוצע לאחרונה ליוסף לפרוש מההתמודדות ובתמורה לקבל את הרבנות בעיר ירוו שלים. הוא סירב.

חורש את הארץ

גם יוסף לא נח. בשנה האחרונה הוא חרש את הארץ כדי לקדם את מועמדוו תו. אין כמעט רב שאליו הוא לא עלה וביקש שיתמוך בו - כולם זוכים לביו קורים שנמשכים שעות ארוכות. "אחרי שהרב דוד עלה לרב וישב אצלו במשך למעלה משלוש שעות, יהיה לו קשה מאוד שלא לבחור בו", אומר ל"ישראל היום" גורם המקורב לאחד הרבנים.

מי שקרוע פה בין שני המועמו דים הוא כמובן הרב הראשי המכהן, יצחק יוסף, שצריך לבחור בין אחיו לבין בעלה של בתו. יוסף אמנם שומר, בינתיים, על ניטרליות, אולם מתחת לפני השטח, נראה כי אנשיו לא רוצים שעוד מישהו ממשפחתו יקבל את כס הראשון לציון. הם רוצים שהרב יצחק יישאר כסמכות הרבנית העליונה וכו מנהיג תנועת ש"ס הבלעדי – היורש הבלתי מעורער של הרב עובדיה.

גורם המעורב בבחירות לרבנות הראשית סיפר ל"ישראל היום" כי "ש"ס מסובכת פה עד העצם, כי גם אם יהודה דרעי ייבחר, הרב יוסף יעשה לאחיו כאב ראש גדול על כך שלא כיבד את הבטחתו של אביו".

המנצח במרוץ הזה ייקבע באופן רשמי בו03 במאי על ידי אסיפה שמוו רכבת מו051 חברים, 80 מתוכם רבו נים וו07 אנשי ציבור (נציגי הערים והמועצות הגדולות). הרב יוסף אמנם נמצא בקשרים טובים עם רבים מהם, אולם אריה דרעי, שהיה עד לאחרונה שר הפנים, שולט שליטה כמעט מוחו לטת במועצות הדתיות ובראשי הערים מטעם תנועת ש"ס. אנשיו משתמשים בכל הנכסים האלה כדי למנות את דרעי לתפקיד.

ארבעת השבועות שנותרו עד להכרו עה יחשפו ידו של מי תהיה על העליונה.

 ?? ?? הרב דוד יוסף
הרב דוד יוסף
 ?? ?? הרב יהודה דרעי
הרב יהודה דרעי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel