Israel Hayom

הדוב מתחדש

סקודה לקחה את הבסיס המוצלח של הקודיאק ושדרגה אותו היכן שהתבקש ● לא צריך גימיקים כדי לייצר קרוסאובר עדכני ● מבחן דרכים

- אופיר דואק, אוברדרייב צילומים: אופיר דואק

סקודה קודיאק החדש הוא רכב קצת שונה מהמקובל כיום. השוני שלו נובע לאו דווקא בזכות עצמו, אלא בזכות התהליכים שעוברים על תע שיית הרכב. בזמן שרוב הקרוסאוברי­ם המש פחתיים החדשים המגיעים לשוק לאחרונה הם חשמליים, הקודיאק החדש לא ממש בכיוון. הוא נותר נאמן למנועי בעירה פנימית, כולל מנועי דיזל, רחמנא לצלן.

הסיבה היא שכחלק מהאסטרטגיה של קבו צת פולקסווגן יש הפרדה בין הפלטפורמות המיועדות לדגמים בעלי מנועי בעירה פני מית לבין אלו של הדגמים החשמליים. הבחירה לייצר את הדגמים החשמליים על בסיס פלטפו רמה ייעודית נפרדת היא פתרון יקר, אבל הוא גם מבטיח לטענת אנשי סקודה פחות פשרות.

קפיצה קדימה

כדי לחסוך בעלויות סקודה קודיאק החדש מתבסס על פלטפורמת MQB המודולרית כמו קודמו, אך לאחר שזו עברה עדכון מקיף ומת בקש. העדכון כולל את שורת השדרוגים המו כרת בשיפור הקשיחות, בידוד הרעשים והפ חתת הרעידות, לצד התאמה לדור האחרון של מערכות הבטיחות האקטיביות שכולל מעתה מכ"ם ומצלמות בעלי טווח ורדיוס זיהוי מוג דל, סיוע בפנייה בצמתים ואפשרות לשליטה מרחוק בכניסה וביציאה אל/מחניה.

חיצונית הקודיאק לא מביאה איתה בשורה עיצובית. הפרופורציו­ת נותרו דומות, וכך גם בסיס הגלגלים 279) ס"מ(, כשלאורך נוספו 6 ס"מ שבזכותם, ובזכות תכנון יעיל יותר, תא המטען גדל בכ 80 ליטרים נאים. החזית עברה עדכון וכעת מציגה שבכה גדולה יותר ויחידות תאורה ראשיות צרות יותר. האלמנט היחיד המוסיף קצת עניין הוא בחיפוי הקו רה האחורית, בגוון כסוף או מושחר בהתאם לרמת הגימור.

תא הנוסעים עבר טיפול מעט יותר משמעו

תי. מסך בעל תצוגה משתנה כלוח מחוונים הוא בגדר חובה, ומסך המולטימדיה המרכזי השתדרג לגודל מרשים של 13 אינץ' עם ממשק עדכני. אחרי הביקורות שספגה בעקבות הוויתור על מתגים פיזיים לתפעול מערכת בקרת האקלים עשו בסקודה "אחורה פנה" כשחזרו להשתמש בשלוש חוגות. אלה החיצוניות מסוגלות לשלוט לא רק על הטמפרטורה אלא גם על חימום המו שבים, ואילו החוגה המרכזית מאפשרת שליטה על כמה פונקציות בהתאמה אישית. הרבה יותר נגיש, שימושי ובטיחותי.

מרחב הפנים נותר דומה לזה של הדור היוצא. זה אומר מספיק מקום בשורת המושבים השנייה למבוגרים ממוצעים, ובשורה השלישית לילדים בשלבי ההתפתחות המוקדמים.

דוב זריז בתנועה

מנועי הבנזין המוגדשים והמוכרים בנפח 1.5 ו 2.0 ליטרים המשיכו גם לדור החדש עם תוס

פת של מערכת תגבור היברידית ,48V כאשר ההספקים נותרו זהים: 150 ו 204 כ"ס בהתא מה. אנחנו נהגנו על גרסת ה ,1.5 שתהיה מן הסתם הפופולרית במקומותינו. פעולת מער כת התגבור ההיברידי כמעט שאינה מורגשת כשהיא נדרשת להיכנס לפעולה. עם זאת, גם לא מורגשת תוספת כוח של המנוע החשמלי, והיא לא מצליחה לפצות על השהיית הטורבו הקלה כאשר דורשים להאיץ בחוזקה. לקודיאק לא חסר כוח בתנאים מתונים, אך אין תחושת זריזות או מחץ בתאוצות. בסופו של דבר גם בקודיאק מדובר בשילוב מוצלח ויעיל.

אופי הפעולה הנעים של יחידת ההנעה, וגם של תיבת ההילוכים שכמעט נטולת רעי דות בהתחלת נסיעה, מגובה בשיפור משמעו תי ברמת בידוד הרעשים. בעיקר רעשי כביש ורוח במהירויות שיוט גבוהות. דינאמית - הקו דיאק עושה את המוטל עליו ביעילות, רק אל תצפו להנאה כלשהי. בגרסה בעלת המתלים האדפטיביים מתקבלת במצב "ספורט" תחושה הדוקה ומפתיעה לטובה על חשבון יכולת שי כוך הזעזועים.

שכפול מתבקש של ההצלחה

קודיאק הפך לאחד מלהיטי המכירות של סקודה בשנים האחרונות, ובעקבות כך הצ'כים לא לקחו הימורים, השתדלו לשמור על הקיים ולשפר היכן שצריך. קודיאק החדש מראה שב סיס מוצלח עם כמה עדכונים הכרחיים יספקו את המענה הראוי עבור רוב הלקוחות.

 ?? ??
 ?? ?? over-drive.co.il אתר הרכב המקצועי בישראל
over-drive.co.il אתר הרכב המקצועי בישראל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel