Israel Hayom

"אתה רוצה שאני ועוד 8 מיליון יהודים נצא מישראל?"

השחקנית הדס ירון, שמככבת בדרמת השואה "היינו בני המזל" שמשודרת ב ,Hulu היתה פחות בת מזל בהתמודדות עם האנטישמיות בבלגיה ● "קשה לנהל שיחות עם אנשים כאלה, במהלך השיחה בינינו בכיתי"

- עמי פרידמן

תזמון גורלי במיוחד, ואולי גם תעלול של אירוניה, הביאו לכך ש"היינו בני המזל", דרמת השואה המקורית של רשת ,Hulu שבה מככבת השחקנית הישראלית הדס ירון, עלתה לשידור דווקא בזמן בעייתי ליהודים ברחבי העולם.

הסדרה המדוברת, שבה משחקים גם ליאור אשכנזי ומיכאל אלוני לצד כוכבים בינלאומיים, עוקבת אחר סי פורה של משפחה יהודית באירופה בזמן עליית המשטר הנאצי.

גל האנטישמיות וההפגנות האנ טי ציוניות ששוטף בימים אלה את העולם הפך אותה לרלוונטית מתמיד.

בראיון למוסף "שישבת" ולאתר "ישראל היום", שיתפרסם במלואו מחר, מדברת ירון ,(33) שבימים אלה מצטלמת גם לסדרה "קוגל" - הפרי קוול לסדרת הלהיט "שטיסל" - על אתגר העבודה בחו"ל בעידן השנאה שחשים יהודים בגולה.

"בצילומים של 'קוגל' בבלגיה, כל צוות ההפקה היה מקומי. עוזר צלם בלגי גילה לי שחברה טובה שלו כעסה עליו מאוד בגלל שהוא משתתף בה פקה ישראלית. 'היא נזפה בי שאני לא צריך לעבוד איתכם', הוא סיפר. בסופו של דבר, הוא לקח את העבודה הזאת, והוא אוהב אותנו, אבל היו גם מקרים קצת פחות נחמדים". למשל?

"ישבתי ערב אחד בבר בבלגיה עם רועי ניק, כשבחור מקומי ניגש אלינו, אמר לנו 'אתם מישראל, אה' - והתחיל לדבר איתנו.

"הוא הציג את עצמו כהיסטוריון. תמיד השונאים אומרים שהם למדו היסטוריה וסוציולוגי­ה. הוא אמר לנו 'למה אתם שם?', כלומר בישראל. עניתי לו 'לאן אתה רוצה שנלך? אתה לא יודע מי אני ומה הרקע של המ שפחה שלי, ואתה רוצה שאני ועוד 8 מיליון יהודים נצא? לאן?'

"ואז הוא אמר 'יש אדמה ליד בולי ביה. נסעתי לשם, יש שם שטח ממש יפה בשבילכם'. הוא גם הכחיש הרבה דברים שקרו".

נשמע שעברת חוויה מאוד לא נעימה.

"וואו, כל כך שנאתי את האדם הזה. בכלל, מאוד קשה לנהל שיחות עם אנשים כאלה, כשהעולם לא יודע להכיל שום מורכבות. במהלך השיחה בינינו בכיתי, כי חשבתי שאולי הוא פשוט יבין שהוא מדבר עם בן אדם' - אבל היה חוסר אמפתיה מוחלט מצידו. זה פשוט הדהים אותי".

בראיון מדברת ירון בגילוי לב על התגובות שהיא מקבלת )"בימי המ חאה בקפלן עוקב שבעבר כתב לי 'איזו מהממת את' הגיב לי פתאום 'יא זונה'"(, על הזוגיות שהיא מנה לת בשלט רחוק כשהיא מצטלמת בחו"ל )"בליל הטילים מאיראן היה לי קשה מאוד לא להיות בארץ עם בן הזוג שלי"(, ועל חוסר הביטחון שה ציף אותה כשבמאי איטלקי הציע לה לגלם דמות טרנסית.

הראיון המלא - מחר ב"שישבת" ובאתר "ישראל היום"

"עוזר צלם בלגי גילה לי שחברה טובה שלו כעסה עליו מאוד בגלל שהוא משתתף בהפקה ישראלית"

"תמיד השונאים אומרים שהם למדו היסטוריה וסוציולוגי­ה. הוא אמר לנו: 'למה אתם שם בישראל?'"

 ?? צילום: עדי אורני ?? "בליל הטילים מאיראן היה לי מאוד קשה לא להיות בארץ". הדס ירון
צילום: עדי אורני "בליל הטילים מאיראן היה לי מאוד קשה לא להיות בארץ". הדס ירון
 ?? צילום: מתוך הסדרה ?? מסע של 9 שנים ו 4 ארצות. מתוך הסדרה "היינו בני המזל"
צילום: מתוך הסדרה מסע של 9 שנים ו 4 ארצות. מתוך הסדרה "היינו בני המזל"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel