Israel Hayom

למרות החיסולים: חיזבאללה עדיין מסוגל לפלוש לישראל

הערכה: ארגון הטרור צבר אלפי חימושים מדויקים ● חוקר בכיר: "הכשירות של כוח רדואן לא נפגעה משמעותית"

- שחר קליימן

אחרי שבעה חודשים: היכולת המבצעית של כוח רדואן בחיזבאללה לא נפגעה באופן מש מעותי. יתר על כן, יחידת העילית של ארגון הטרור הפרו איראני עדיין מסוגלת להוציא לפועל בכל רגע נתון, אם יוחלט כך, פלישה אל תוך שטח מצומצם בישראל עם עד 200 מחבלים - כך לפי הערכות מומחים שהגיעו לידי "ישראל היום".

דברים שנאמרו אתמול בכנס ביטחו ני אקדמי בקיבוץ לוחמי הגטאות בג ליל המערבי, שופכים אור על ההצה רות של הצמרת הישראלית ועל מידת היעילות של מדיניות החיסולים.

טל בארי, ראש אגף המחקר במכון "עלמא", המתמחה בזירה הצפונית, התריע כי להערכתו, אם תתקבל הח לטה בצמרת חיזבאללה לפלוש לשטח מצומצם בישראל עם 200-100 מחב לים - הם יכולים לבצע זאת. לדבריו, זה עומד בניגוד לתוכנית המקורית של פלישת אלפי לוחמים, שבשלב זה לא יכולה לצאת לפועל בגלל אובדן מרכיב ההפתעה. נציין גם כי כרגע יש רצועת ביטחון בפועל בצפון, כך שרבים מהישראלים הנמצאים באזור הם לוחמים של צה"ל. ואולם, החו קר הבכיר מדגיש: "הכשירות של כוח רדואן לא נפגעה".

הסיבה לכך, מסביר בארי, היא שחי זבאללה מחזיק בצבא לכל דבר. על כן, נסראללה יכול להתמודד עם מוות של לוחמים רבים. בארי מעריך גם כי מספר החימושים המדויקים של הארגון עלה ממאות לכמה אלפים. "כדי לפ

גוע בחיזבאללה - צריך לעשות הרבה יותר", הוא ציין.

ההערכה היא שחיזבאללה מוכן למ לחמה ומעוניין בה בכל תרחיש. גם אם תהיה הפסקת אש בעזה וגם אם הת מרון הקרקעי ברפיח יורחב, נסראללה עלול להגביר את השיגורים לצפון. אלה, אגב, זינקו בחודשים האחרונים.

בארי סיכם את דבריו בהערכה קוד רת: שום הסכם מדיני עם חיזבאללה לא ימנע מלחמה בצפון. "זאת לא שאלה של אם, אלא שאלה של מתי". המיני מום שהסדר כזה יוכל להשיג הוא מצג שווא וקניית זמן עד לעימות הכולל - לכל המאוחר עד ,2026 ובפועל - בטווח המיידי.

בכל אופן, תושבים בצפון הבהירו אתמול כי אמנם אין פתרון קסם, אבל הם הזכירו דרישה מהעבר של הגליל, שמהדהדת גם היום: "אנחנו רוצים לחיות חיים של קוממיות".

 ?? ?? הצבא של חיזבאללה.
צילום: איי.פי
הצבא של חיזבאללה. צילום: איי.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel