Israel Hayom

טבעת הסמיילי לא ירדה מהאצבע, גם כשנרצחה

התצפיתנית סמ"ר שחף ניסני ז"ל

-

שחף ניסני ז"ל שירתה שנתיים כתצפי תנית בחיל הגנת הגבולות, גדוד נשר ,414 בבסיס נחל עוז. היא נפלה בחדירת המ חבלים למוצב נחל עוז באותה שבת שחורה. שחף בחרה במודע לשרת בבסיס הזה. היא ראתה שליחות בלשרת במקום שהכי קרוב לגדר ולעזה, וביצעה את תפקידה במסירות ובאחריות. היא אהבה מאוד את שאר הת צפיתניות שהפכו לחברות נפש.

לדברי הוריה, אילנה ורחמים, לשחף היתה טבעת כסופה ובה פרצוף סמיילי משובץ באבנים. "היא היתה אלרגית לתכשי טים, אז לא כל תכשיט התאים לה", הם מספרים, "אבל הטבעת הזו לא ירדה מהאצבע שלה, גם כשהיתה בבסיס, גם כשנרצחה. הטבעת הזו הכי מסמלת אותה - ילדה מהממת עם חיוך נצחי שרואה רק את הטוב בכל אדם ודבר. כשמצה"ל החזירו לנו את הציוד של שחף, היתה מונחת שם בשקית קטנה גם טבעת הסמיילי. בעיניי זה לא הגיוני לספר על טבעת הסמיילי של שחף באזכור כזה של מוות".

ביום שישי, שעות לפני המתקפה, ערכה שחף בבסיס "ארוחת פריסה" מפוארת ומפנקת לכ בוד השבת האחרונה שלה בבסיס. היא חגגה בשמחה גדולה עם כל חב רותיה. אילנה מספרת: "היא קראה לארוחה הזו LAST DISCO )הדיסקו האחרון(. במכתב הפרידה שהקריאה לכולן היה ציטוט אחד שנו רא אפיין את אישיותה הנדי רה: 'תעשו אחד בשביל השני ולא בשביל לקבל, אלא באמת מהלב'. כולן שרו, נהנו, רקדו ושלחו תמונות וסרטונים למ שפחה כמזכרת אחרונה מהן בחיים".

למחרת, בשבת ,7.10.23 התקשרה שחף להוריה בפחד ואמרה להם: "יש חדירת מח בלים לבסיס שלנו, יורים עלינו, תישארו משפחה מושלמת, מלוכדת ומאוחדת כמו שאתם. תודה על כל מה שנתתם לי בחיים, אוהבת אתכם". כמה דקות לאחר מכן נרצחה עם שאר חברותיה במיגונית שבבסיס. "רק ביום רביעי, ,11.10 שבו היתה אמורה לסיים את שירותה ולצאת לחופשת השחרור, הגיעו

קצינים לבשר לנו את הנורא מכל".

מאז נפילתה של שחף מנסים הוריה והאחים משה, ספיר ודולב לאחות את השברים: "שחף, הילדה עם רעמת התלתלים, היא שמש בכל מובן המילה - ילדה מוארת, זורחת, צנועה וביישנית. ילדה נדירה עם חיוך מאיר, בעלת לב ענק מלא בחמלה ובנתינה אינסופית. חברת אמת שזוכרים ממנה רק טוב, חיוך ואושר. היל דה הקטנה שלנו מבין ארבעה אחים, שלא הס פיקה להגשים חלומות, שנקטפה בטרם עת, שלנצח תישאר בת ."20

ההורים, אילנה ורחמים: "הטבעת הזו הכי מסמלת את שחף - ילדה מהממת עם חיוך

נצחי שרואה רק את הטוב בכל

אדם ודבר"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel