Israel Hayom

סלט חצילים בטעם כבד

-

המחסור בבשר ושנות הצנע הביאו גל של מאכלי "כאילו". ירקות התחפשו לכבד, ראשי כרוב לשניצל ולחם ישן כמעט לכל דבר. בחדרי האוכל של הקיבוצים כיכבו מאכלים כאלה לאורך שנים. המתכון שלפניכם הוא שילוב בין המתכונים שמצאתי בספר הבישול של בארי (שם, כמו בהרבה קיבוצים, את ציפוי הקמח או הקורנפלור החליף לחם טחון), לבין התערובת שצמחה במטבח שלי.

בלי להתעכב על שאלת הדמיון, הרי שמדובר בסלט טעים לאללה, בעיקר אם תיתנו דעתכם על כמה עניינים שצריך לדקדק בהם, כמו לא לתת לו לשהות במקרר, לבשל את הביצים בסמוך להכנה ולא לערב שום מכשיר חשמלי בתהליך.

אני, כמו תמיד, הלכתי על שמן זית, עדין במקרה הזה. אפשר להעמיק גוון וטעם אם משתמשים בחמינדוס, למשל כאלה שנותרו מהחמין או ביצים שמבשלים במים על אש קטנטונת 7-6 שעות, עם קצת שמן וקליפה דקיקה חומה מבצל אחד.

החומרים: ● 4 חצילים בינוניים ● מלח ● ½ כוס קורנפלור ● 1 ביצה ● ½ כוס מים ● שמן זית עדין ● 3 בצלים בינוניים קצוצים דק ● 4 ביצים קשות ● ½ כפית פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:

פורסים את החצילים לעיגולים בעובי של כסנטימטר, זורים עליהם מלח, מניחים בצד שיזיעו וסופגים את הנוזלים. טורפים את הקורנפלור, הביצה, המים ומלח לבלילה דלילה. מחממים במחבת גדולה שמן בגובה של כ־2 סנטימטרים, מטגנים שמונה פרוסות חציל עד להזהבה קלה ומוציאים לנייר סופג. את יתר הפרוסות טובלים בבלילה ומטגנים על להבה נמוכה עד שהן מזהיבות. חריכה עזה, זו שבדרך כלל מחמיאה לחצילים, אינה במקומה כאן. גם את אלה מוציאים לנייר סופג.

נפטרים מהשמן שבמחבת, מנגבים בנייר סופג וכשהמחבת משומנת מעט מטגנים את הבצלים באיטיות, על להבה נמוכה, עד שהם משחימים. זהו תהליך איטי שבין טיגון לייבוש שאורך בסביבות חצי שעה. בסיומו, מעבירים את הבצלים לקערה. קוצצים דק את החצילים, אלה עם ואלה בלי הבלילה, ומוסיפים לקערה. קולפים את הביצים הקשות ומרסקים אותן לקערה בעזרת מזלג, או מגררים בפומפייה גסה. מתבלים בפלפל גרוס, טועמים, מתקנים תיבול, ובתיאבון.

 ?? ?? מאכלי "כאילו".
המתכון ל"כבד חצילים" ב"בארי בצלחת"
מאכלי "כאילו". המתכון ל"כבד חצילים" ב"בארי בצלחת"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel