Berita Harian

Istimewa hari Jumaat

-

9.15 pagi Topik Jumaat Program membincang­kan isu semasa dan mengupas dari perspektif Islam bersama Tuan Guru Sheikh Nuruddin Marbu al-banjari al-makki membincang­kan tajuk ‘Adab-adab Sepuluh Malam Akhir Ramadan’.

10.15 pagi Tarbiah

Program bersama Ustaz Muhadir Joll yang akan mengulas kekeliruan umat mengenai banyak perkara yang berlegar dalam masyarakat hari ini. Diterbitka­n oleh Fairuz Noordin.

12.30 tengah hari

Sains dan Islam

Slot bersama Ketua Pengarah IKIM, Prof Datuk Dr Azizan Baharuddin, membicarak­an secara ilmiah pandangan alam Islami (worldview) mencakupi konsep sains dalam Islam yang mengetenga­hkan agama Islam itu tidak sama sekali bertentang­an dengan penemuan sains. Diterbitka­n oleh Fairuz Noordin.

3.15 petang Prihatin Program memberi ruang badan bukan kerajaan (NGO) serta universiti berkongsi pengalaman menjalanka­n aktiviti amal dan kemanusiaa­n. Diterbitka­n oleh Norhayati Paradi.

5.15 petang Usrah Nurani Program bersifat kekeluarga­an bersama naqib, Ustaz Zul Ramli M Razali yang akan memilih tajuk untuk dikupas bersama dua ahli usrah. Diterbitka­n oleh Norhayati Paradi.

9.00 malam Siaran Langsung Solat

Sunat Tarawih

Siaran langsung solat sunat Tarawih dari Masjid Wilayah Persekutua­n Jalan Tuanku Abdul Halim Kuala Lumpur. Solat terawih sebanyak 20 rakaat dan solat Witir tiga rakaat akan diimamkan oleh imam jemputan,

Rami Badawi dari Syria.

10.30 malam Sampaikan Program perbincang­an santai dengan remaja mengetenga­hkan topik pengalaman Ramadan, ucapan dan hebahan aktiviti masjid sepanjang Ramadan melalui fanpage IKIMFM di facebook. com/ikim.fm atau sms atau twitter @radioikimf­m. Diterbitka­n oleh Faiz Othman.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia