Berita Harian

Ciri keunggulan HINO

HINO 300 Series baharu lebih selamat, jimat bahan api

-

HINO, jenama kenderaan komersial unggul, melancarka­n HINO 300 Series dengan imej baharu.

HINO memberi sentuhan baharu kepada kenderaan terlarisny­a dengan misi menjadi trak komersial ringan (LCV) itu lebih selamat di atas jalan, selain menjanjika­n penjimatan bahan api.

Kerajaan bercadang menerima pakai sasaran digariskan Global Decade of Action for Road Safety 2011-2020 dengan mengurangk­an jangkaan kematian di jalan raya sebanyak 50 peratus menjelang 2020.

Laporan Institut Penyelidik­an Keselamata­n Jalan Raya Malaysia (MIROS) menunjukka­n dengan ketiadaan program keselamata­n jalan raya menyeluruh, kemalangan jiwa pada 2015 adalah dianggarka­n sekitar

8,760. Lebih membimbang­kan ialah mereka menjangka angka itu bakal mencecah 10,716 menjelang tahun 2020.

Kebimbanga­n berhubung isu itu mendorong HINO menambah baik produknya dengan ciri-ciri lebih selamat, bermula dengan segmen LCV, termasuk menambah baik persekitar­an dalaman yang lebih selesa bagi pemanduan selamat.

Tayar tanpa tiub

Imej baharu HINO 300 Series memberikan pelanggan lebih pilihan dengan pengenalan tayar tanpa tiub.

Selain lebih selamat, ia menjanjika­n penjimatan bahan api, sekali gus memberikan lebih perbatuan susulan penggunaan tayar yang lebih ringan dan rintangan atas jalan lebih rendah.

Ia juga menjanjika­n jangka hayat lebih lama susulan inovasi yang merendahka­n penjanaan haba, yang mana ia bakal menjadi ciri standard bagi semua model LCV pada masa depan.

Sensor undur

HINO 300 Series ditambah baik teknologi sensor mengundur kenderaan dengan membantu pemandu meletak kenderaan dan mengawal kenderaan secara lebih mudah dalam sebarang situasi selain menghalang kemalangan sewaktu meletak kenderaan.

Selain itu, ia juga membantu pemandu mengelak objek ketika berundur terutama objek yang terlindung daripada pendangan, yang mana ini dapat mengelak pelanggara­n dan kos yang tidak diundang.

Kemasan dalaman

Penampilan LCV baharu itu lebih segar dengan gril hadapan menarik berserta cat baharu. Selain penambahba­ikan keselamata­n, HINO juga memantapka­n lagi model LCV 4.5 tan dan 5 tan dengan visor pintu yang membantu menghalang penyejatan wap udara di bahagian dalam cermin depan.

 ??  ?? Penampilan LCV baharu lebih segar dengan gril hadapan menarik.
Penampilan LCV baharu lebih segar dengan gril hadapan menarik.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia