Berita Harian

Durakovic pilihan terakhir Selangor

Jurulatih itu berada dalam senarai jika cubaan FAS dapatkan calon lain gagal

- Oleh Syafiq Aznan

Bekas pengendali Selangor, Mehmet Durakovic menjadi alternatif terakhir untuk mengendali­kan skuad The Red Giants susulan pemecatan Zainal Abidin Hassan sebagai ketua jurulatih, kelmarin.

Nama pengendali kelahiran Yugoslavia itu dipercayai berada dalam senarai 'bidan terjun' jika percubaan Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS) mendapatka­n jurulatih lain untuk jangka masa panjang tidak berjaya.

Sumber dalaman FAS mengesahka­n pihaknya berkemungk­inan akan menawarkan peluang buat Durakovic kembali membimbing pasukan yang dibawanya untuk menjuarai Piala Malaysia musim lalu sekali lagi jika rundingan mendapatka­n jurulatih lain gagal.

Senarai lima jurulatih

Katanya, mereka juga sudah menyenarai­kan sekurang-kurangnya lima jurulatih yang dilihat sesuai dan memiliki reputasi untuk memulihkan prestasi skuad Merah Kuning itu agar kembali memberi cabaran dalam saingan Liga Malaysia (Liga M).

"Calon jurulatih baharu ini memiliki rekod dan reputasi yang baik ketika mengendali­kan pasukan terdahulu dengan empat daripadany­a adalah jurulatih asing.

"Ada di antara mereka adalah jurulatih baharu yang tidak memiliki pengalaman mengendali­kan pasukan di Malaysia dan ada sebahagian­nya pernah mengendali­kan pasukan di Liga M beberapa musim lalu.

"Namun kami masih meneliti senarai terbabit dan tiada lagi rundingan rasmi diadakan dengan mana-mana calon. Begitupun, peluang tetap terbuka kepada Durakovic," katanya ketika dihubungi BH Sukan, semalam.

Difahamkan, beberapa nama yang disenaraik­an termasuk bekas pengendali Johor Darul Ta'zim (JDT), Fandi Ahmad; bekas jurulatih Bengaluru FC, Ashley Westwood; bekas pengendali Kelantan, Steve Darby dan bekas jurulatih pasukan kebangsaan, Datuk K Rajagobal.

 ??  ??
 ??  ?? Durakovic (kanan) mengendali­kan latihan ketika menjadi ketua jurulatih Selangor.
Durakovic (kanan) mengendali­kan latihan ketika menjadi ketua jurulatih Selangor.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia