Berita Harian

FELDA United ceria, Pahang semakin nazak

- - Oleh Asrol Awang

Kuantan: FELDA United FC meneruskan rentak cemerlang apabila menjadikan Pahang sebagai mangsa dengan kemenangan selesa 3-0 di Stadium Darul Makmur, malam tadi.

Kecemerlan­gan skuad kendalian Irfan Bakti itu dapat dilihat pada separuh masa pertama apabila menjaringk­an dua gol walaupun terpaksa menunggu minit ke-39 dan 43 untuk membolosi gawang tuan rumah.

Tiga mata diraih FELDA United itu turut membantu merapatkan jurang mata dengan pendahulu liga, Johor Darul Ta'zim (JDT) dalam memburu kejuaraan liga.

Pada perlawanan itu, kedua-dua pasukan bermula hambar ketika skuad Tok Gajah dalam misi memburu mata dalam usaha memastikan mereka kekal dalam saingan Liga Super musim depan.

Tiada percubaan berbahaya dilakukan kedua-dua pasukan sebelum The Fighters berjaya menjaringk­an gol pendahulua­n hasil sentuhan Zah Rahan Krangar pada minit ke39.

Shukor ledak gol kedua

Empat minit kemudian, kapten pasukan, Shukor Adan menambah gol kedua buat kelab itu untuk memastikan FELDA United selesa mendahului tuan rumah pada separuh masa pertama.

Bersambung babak kedua, hanya dua minit diperlukan lawan untuk membolosi gawnag Tok Gajah hasil sentuhan Francis Forkey Doe untuk menewaskan penjaga gol Pahang, Helmi Eliza Elias.

Tersentak gol ketiga itu, Pahang yang ketinggala­n berusaha untuk membolosi kubu lawan tetapi pertahanan kental menyaksika­n skuad Razip Ismail itu berputih mata untuk membolosi gawang.

FELDA United yang turut mengejar kedudukan tangga teratas liga berusaha untuk menambah jaringan walaupun selesa mendahului tuan rumah 3-0 dengan melakukan asakan ke kubu Pahang.

Akhirnya, Pahang terpaksa akur dengan prestasi cemerlang FELDA United untuk meletakkan skuad itu bakal tersingkir ke Liga Perdana musim depan jika gagal menyerlah dalam empat baki perlawanan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia