Berita Harian

Anak bekas TPM tidak sertai parti baharu

-

Kuala Lumpur: Anak bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Abdul Ghafar Baba, Mohd Tamrin mengesahka­n tidak akan menyertai parti baharu yang diterajui Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bekas aktivis PAS itu turut menyatakan beliau menarik diri daripada Sekretaria­t Deklarasi Rakyat yang dicetuskan oleh Dr Mahathir.

“Saya memutuskan tidak akan menyertai parti baharu yang sedang diusahakan oleh TSMY (Tan Sri Muhyiddin Yassin dan) menarik diri dari Sekretaria­t Deklarasi Rakyat diketuai oleh Dr Mahathir,” katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Bagaimanap­un, ketika dihubungi bagi mendapatka­n penjelasan adakah beliau pernah ditawarkan kedudukan tertentu dalam parti baharu itu, Mohd Tamrin enggan mengulas.

Sebelum ini, Mohd Tamrin dikatakan akan menyertai parti baharu dikenali Parti Pribumi Bersatu Malaysia yang dalam proses mendapatka­n kelulusan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Dr Mahathir dan Muhyiddin serta beberapa peneraju utama parti berkenaan sebelum ini dikatakan mengintai beberapa tokoh dalam UMNO dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) untuk menjadi sebahagian daripada kepemimpin­an tertinggi parti baharu itu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia