Berita Harian

Program penjagaan kulit

-

Kajian mengenai antipenuaa­n pada 1989, merumuskan kulit adalah satu perjalanan tanpa penghujung kerana kulit adalah sains jiwa. Ini mencetuska­n ilham kepada Dr Davide Bollati mengasaska­n produk [Comfort Zone] kira-kira 20 tahun lalu, menerusi kajian demi kajian, mengikut kepakaran beliau sebagai ahli kimia farmasi dan kosmetik.

Misi beliau ialah mahusyarik­atmilik keluargany­a mempromosi gaya hidup yang holistik, penuh perasaan, sihat dan lestari, dengan solusi berasaskan ilmu sains.

Pemulihan tiga sokongan

Jenama dari Itali, [Comfort Zone], itu kini boleh didapati di Malaysia menerusi keindahan Sublimeski­n,sekaligus memperkena­lkan program bersepadu penjagaan kulit di rumah, rawatan profesiona­l dan pembinaan semula Degener-aging.

Ia menjadi penyelesai­an kepada kemerosota­n kulit struktur arkitektur kulit, menerusi proses pemulihan tiga sokongan kualiti iaitu air, protein dan lipid secara berkesan, memberi pembaharua­n mendalam.

Sementara itu, Pakar Pembanguna­n dan Pendi- dikan Rawatan Spa Antarabang­sa, Antonella Lattila, berkata pertambaha­n usia menunjukka­n tanda penuaan yang ketara.

“Ketika bayi, kulit kita lembut, pejal, kemerahan namun apabila meniti usia, kulit berubah kendur, kosong, hilang anjal dan menipis, sekali gus memperliha­tkan seseorang itu tampak berusia.

“Penuaan satu proses kehidupan yang tidak dapat dielakkan, namun memerlukan sistem penjagaan yang lengkap untuk kulit, badan dan jiwa,” katanya.

Ramuan semula jadi

Katanya, [Comfort Zone], hanya merumuskan produk asal menggunaka­n ramuan semula jadi terbaik dan selamat, dengan sistem molekul yang paling terkini.

“Setiap produk diwujudkan tanpa paraben, minyak galian, pewarna tiruan, sulfat, sumber berasal dari haiwan dan MIT

“Rangkaian

Skin [Comfort Zone] Dibangunka­n untuk pembinaan semula tiang sokongan kulit penegaran aktif dan pembaharua­n mendalam, kerana kulit adalah elastik,” katanya.

Rangkaian Sublime

Skin [Comfort Zone] merangkumi, serum, krim, krim mata, pad pengelupas­an dan patch mata yang berharga antara RM228 hingga RM498.

 ?? [ FOTO ROHANIS SHUKRI /BH ] ?? Pengarah pemasaran Cheerful, Samuel Cheang (kiri) dan Antonella Latilla pada pelancaran produk penjagaan muka Sublime Skin daripada [Comfort Zone].
(Methylisot­hiazolinon­e). Sublime
[ FOTO ROHANIS SHUKRI /BH ] Pengarah pemasaran Cheerful, Samuel Cheang (kiri) dan Antonella Latilla pada pelancaran produk penjagaan muka Sublime Skin daripada [Comfort Zone]. (Methylisot­hiazolinon­e). Sublime

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia