Berita Harian

Busana impian pengantin

Panduan memilih pakaian mempelai sesuai personalit­i agar majlis jadi nostalgia

-

Busana pengantin yang digayakan mencermink­an keperibadi­an, personalit­i dan gaya seseorang pengantin. Kebebasan untuk memilih busana dan aksesori pengantin terletak di tangan bakal mempelai, bukannya pada orang lain.

Yakinlah dengan kemahuan dan keputusan sendiri. Tetapi jika anda masih lagi sangsi, antara panduan asas mudah boleh saya usulkan adalah dapatkan bantuan teman baik yang anda kagumi akan cita rasanya dalam berfesyen apabila membuat pilihan kelak.

Mungkin paling senang tempah saja pakaian pengantin daripada butik pereka tempatan pilihan anda. Sememangny­a pereka fesyen yang bagus lebih arif dalam merealisas­ikan impian anda.

Cari rujukan lain

Namun begitu, jika peruntukka­n terhad, anda boleh mengikuti rekaan dan panduan memilih busana pengantin yang dipaparkan dalam majalah tempatan.

Pastikan buat pilihan dengan teliti. Antara aspek penting yang perlu diberikan pertimbang­an adalah termasuk pakaian pengantin yang paling sesuai dengan potongan badan, warna kulit, kesesuaian rekaan dengan konsep dan lokasi majlis perkahwina­n yang akan diadakan. Rekaan seharusnya dapat menyerlahk­an lagi personalit­i, gaya anda, agar kelihatan hebat dan luar biasa.

Pencarian busana pengantin yang paling sempurna adalah suatu pengalaman yang cukup menarik, mengujakan dan dapat menimbulka­n nostalgia.

Sudah tentu pilihan busana seharusnya membuatkan anda tampak cantik bukan sebaliknya.

Di sini saya titipkan beberapa lakaran serta idea yang boleh dijadikan inspirasi.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia