Berita Harian

Nestle lancar bijirin sarapan sedia dimakan

Produk baharu Cheerios Oat Crisp bantu kurangkan risiko sakit jantung

- Oleh Nur Fatin Mohd Satar

Nestle (Malaysia) Berhad melancarka­n produk baharu bijirin sarapan sedia dimakan, ‘Nestle Cheerios Oat Crisp’ pertama di Malaysia bagi membantu orang ramai dalam penjagaan kesihatan jantung.

‘Nestle Cheerios Oat Crisp’, bijirin oat yang diperkaya dengan Beta Glucan buatan Australia, membantu mengurangk­an tahap kolesterol.

Pengurus Perniagaan Nestle Breakfast Cereals, Nirmalah Thurai, berkata kebanyakan masyarakat di negara ini menghadapi cabaran dalam mengekalka­n diet yang sihat.

Pilih makanan mudah, cepat

“Rakyat Malaysia menjalani kehidupan yang sibuk, malah ramai daripada mereka cenderung memilih makanan yang mudah dan cepat. Kita juga lebih suka mengambil sarapan yang berat seperti nasi lemak, roti canai selain nasi.

“Nestle bertindak untuk perkenalka­n bijirin yang mudah, sedia dimakan, malah membantu mengurangk­an

 ?? [FOTO SHIRAZ YASMINE ALI/BH] ?? (Dari kiri) Indra, Nirmalah, Atilia dan Yap Lumpur, semalam. pada majlis pelancaran ‘Nestle Cheerios Oat Crisp di Kuala
[FOTO SHIRAZ YASMINE ALI/BH] (Dari kiri) Indra, Nirmalah, Atilia dan Yap Lumpur, semalam. pada majlis pelancaran ‘Nestle Cheerios Oat Crisp di Kuala
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia