Berita Harian

Gavin harap kekal positif

-

Kuala Lumpur: Pemain profesiona­l negara, Gavin Green bermula cemerlang pada pusingan pertama CIMB Classic di TPC Kuala Lumpur semalam untuk berada dalam kelompok 13 pemain pada catatan 1 bawah par 71, tujuh pukulan di belakang pendahulu.

Turut berada dalam kelompok itu juara dua kali CIMB Classic, Ryan Moore dan nama-nama besar lain antaranya Vijay Singh, Ian Poulter dan Jhonattan Vegas.

Gavin seharusnya menamatkan pusingan pertama pada catatan lebih baik apabila melakukan satu eagle dan empat birdie, tetapi lima bogey memadamkan kelebihann­ya kepada hanya 1 bawah par di akhir permainan.

“Saya bermula agak perlahan, tetapi saya bangkit semula,” kata Gavin yang beraksi buat kali pertama dalam kejohanan CIMB Classic, dan kali kedua dalam kejohanan siri Jelajah PGA.

Hadiah RM29.35 juta

“Masalah utama saya hari ini (semalam) ialah pukulan putt di mana saya gagal membaca green dengan baik. Namun catatan bawah par tanpa pusingan latihan, ia cukup baik buat saya.

“Masih ada tiga hari. Saya akan kekal positif dan cuba memperbaik­i permainan terutama di lubang par 3 di mana saya sedikit bergelut hari ini (semalam).”

Seorang lagi wakil negara, Danny Chia mengalami nasib berbeza apabila tiga birdie dicatatnya dipadamkan oleh enam bogey dan satu double bogey untuk keseluruha­n lima atas par 77.

CIMB Classic adalah kejohanan dalam siri Jelajah PGA yang menawarkan hadiah keseluruha­n AS$7 juta (RM29.35 juta) dengan format tanpa penyingkir­an.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia