Berita Harian

Djokovic naik angin

Bertikam lidah dengan pengadil sebelum singkir Goffin

-

Juara bertahan Novak Djokovic menumpaska­n David Goffin 6-1, 6-2 untuk menguasai peringkat kumpulan Final Jelajah Dunia ATP kelmarin, namun perlawanan itu turut menyaksika­n dirinya ‘tidak puas hati’ dengan pengadil.

Pemain nombor dua dunia berusia 29 tahun itu memulakan minggu kejohanan di O2 Arena London dengan bertikam lidah bersama wartawan dan meskipun tidak berdepan masalah dalam tiga kemenangan di gelanggang, namun masih terdapat keyakinan penuh terhadap juara 12 kali grand slam itu.

Ia sekali lagi berulang ketika bertemu Goffin yang meraih RM788,110 (AS$179,000) untuk penampilan 69 minit bagi menggantik­an Gael Monfils yang menarik diri daripada perlawanan akibat kecederaan tulang rusuk.

Diberi amaran

Ketika melakukan servis pada keputusan 3-1, pemain Serbia itu diberi amaran berkaitan masa oleh ketua pengadil Fergus Murphy.

“Kamu tak mempunyai petunjuk mengenai perlawanan itu,” kata Djokovic memberitah­u Murphy sebelum meneruskan pertikaman lidah itu bersama pengarah kejohanan, Tom Barnes.

Sementara itu, pemain nombor 11 dunia dari Belgium, Goffin seperti sudah mengetahui nasibnya yang akan terkeluar meskipun sudah cuba memberi saingan kepada Djokovic.

“Semalam, saya berasa seperti bercuti,” kata Goffin. “Tibatiba seseorang memberitah­u saya yang kamu perlu bermain di hadapan 15,000 penonton berdepan Novak.”

 ??  ?? Djokovic tewaskan Goffin 6-1, 6-2 untuk kuasai peringkat kumpulan, kelmarin.
Djokovic tewaskan Goffin 6-1, 6-2 untuk kuasai peringkat kumpulan, kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia