Berita Harian

Wanita kulit hitam pertama dampingi Spiderman

-

pelbagai spekulasi apabila dipilih menjayakan watak Michelle yang disamakan dengan karakter klasik, Mary Jane Watson dalam Spiderman: Homecoming arahan Jon Watts, Coleman melakar sejarah sebagai wanita kulit hitam pertama mendamping­i Spiderman lakonan Tom Holland.

Semua itu bagaimanap­un, tidak membuatnya gentar. Baginya, manusia akan sentiasa memberikan reaksi terhadap setiap tindak-tanduk orang lain.

“Setiap kali di lokasi penggambar­an, pasti seorang daripada yang berada di situ akan mendapat nama panggilan rawak. Ia akan mencetuska­n pelbagai andaian, namun terserah apa yang mereka mahu fikirkan. Merekaakan­menemui jawapannya nanti.

“Ada ketika, saya lucu melihat permainan tekateki ini. Tetapi pasti akan ada yang marah hanya kerana mereka tidak dapat menerima disebabkan tidak bersedia. Saya tidak pasti, di bumi Amerika mana mereka ini tinggal.

Lihat dunia sebenar

“Setiap kali saya bersiarsia­rdijalanan­sepertidi New York, saya melihat kehidupan masyarakat yang majmuk. Saya dapat melihat dunia sebenar yang indah dan ia sepatutnya diterjemah­kan

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia