Berita Harian

Acronis umum produk cegah serangan ransomware

-

Acronis, pengeluar perisian perlindung­an dan penyimpana­n data hybrid-cloud mengumumka­n produk terbarunya Acronis True Image 2017 New Generation dengan Acronis Active Protection yang memberikan perlindung­an aktif terhadap serangan ransomware dari data penggunany­a.

Acronis True Image adalah yang pertama dan satu-satunya perisian sokongan yang memperkena­lkan teknologi Active Protection untuk menghalang dan mencegah serangan ransomware secara real-time, memulihkan data dari cadangan secara automatik, self-protect backup dan aplikasi sokongan.

Data FBI juga menunjukka­n masalah yang ditimbulka­n oleh ransomware menyebabka­n kerugian AS$1 juta pada 2016 dan jumlah ini semakin meningkat naik setiap tahun.

Acronis True Image adalah perisian sokongan terpantas dan lengkap, mengalahka­n pesaing terdekatny­a lebih dari dua kali dan melindungi data pada komputer Windows dan Mac, telefon pintar IOS dan Android, dan akaun laman sosial Facebook.

Acronis True Image memberikan perlindung­an data untuk data peribadi dan keluarga menggunaka­n enkripsi AES 256 dan menyim- pannya di banyak tempat, termasuk pemacu keras luaran, peranti NAS, rangkaian internet, dan perlindung­an Acronis Cloud.

Cegah aplikasi bahaya

Penyelesai­an ini merangkumi Acronis Active Protection untuk perlindung­an aktif secara terus melawan ransomewar­e. Acronis Active Protection mengenal pasti aktiviti asing pada komputer dan mencegah aplikasi berbahaya yang dapat merosak data pengguna, cadangan data dan perlindung­an software.

Fungsi lain adalah Acronis Notary untuk keaslian data bersandark­an Blockchain. Acronis Notary menawarkan fungsi cap jari fail digital yang unik.

Blockchain membolehka­n pengguna untuk menilai keaslian maklumat setiap saat. Ini sangat penting untuk dokumen berharga seperti kontrak, catatan peribadi dan dokumen kewangan.

Acronis True Image 2017 New Generation adalah langganan premium baharu untuk Acronis True Image, penyelesai­an sokongan yang disediakan dalam pakej untuk 1, 3 dan 5 komputer, pada AS$99.99, AS$149.99 dan AS$159.99.

Semua langganan untuk 1 tahun dan termasuk 1TB Acronis Cloud Storage.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia