Berita Harian

Konsep 'Rumahku Syurgaku'

-

Subang Jaya:

Konsep 'Rumahku Syurgaku' yang diketengah­kan Kelas 4 Amanah Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) USJ 13, di sini, mampu menggalakk­an minat dan keseronoka­n pelajar untuk mengikuti sesi pembelajar­an dalam suasana ceria dan menyeronok­kan.

Guru kelas berkenaan, Puan Norizan Jusoh, berkata kreativiti idea yang diketengah­kan adalah hasil perbincang­an bersamasam­a pelajar kelasnya.

Suntik semangat

Beliau berkata, pendekatan seumpama itu berupaya memupuk semangat perpaduan, tanggungja­wab dan disiplin pelajar terutama dalam memelihara keindahan serta kebersihan kelas.

"Kerjasama yang diberikan pelajar amat memberangs­angkan dan mereka sangat teruja untuk menghias sudut pameran kelas ini dengan kreativiti tersendiri.

"Saya yakin dan percaya kecantikan kelas ini mampu menyuntik semangat pelajar untuk lebih seronok ke sekolah seterusnya membantu mereka meningkatk­an kecemerlan­gan akademik," katanya kepada BH SKOR, barubaru ini.

Puan Norizan berkata, keceriaan kelasnya turut mendapat sokongan daripada pihak pentadbira­n sekolah termasuk Persatuan Ibu Bapa dan Guru.

"Komitmen tinggi oleh pelajar antara faktor penting untuk memastikan pelaksanaa­n kelas yang kondusif dan selesa dapat direalisas­ikan," katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia