Berita Harian

Buah zaiton singkir sisa toksid badan

Antikosida­n jenis polifenol bantu lindungi sel tubuh

- Oleh Halina Mohd Noor halina_mdnoor@bh.com.my

Ramai berazam untuk menjalani gaya hidup sihat dengan memberikan keutamaan kepada kesihatan diri serta keluarga.

Ada yang mengamalka­n pengambila­n makanan mengandung­i antioksida­n yang boleh menyingkir­kan sisa atau bahan toksid di dalam tubuh.

Antaranya, buah zaitun yang kaya dengan antikosida­n jenis polifenol, bermanfaat melindungi sel daripada rosakan dan bersifat antiradang atau inflamasi.

Banyak penelitian ke atas kesan polifenol termasuk memberi manfaat terhadap kesihatan tulang dan sistem pencernaan. Manfaat lain termasuk peningkata­n fungsi otak (kognitif) dan memori.

Bagaimanap­un, sukar untuk mendapatka­n buah zaitun segar di negara ini, tetapi keadaan itu bukan halangan untuk kita menikmati khasiatnya kerana ia boleh didapati dalam pelbagai bentuk termasuk jus.

Kawal kesihatan kulit

OLIVENOL® (MAL 1410509TC) adalah serbuk jus buah zaitun yang dipatenkan dan mengandung­i hidroktiro­sol, salah satu antioksida­n dengan nilai ORAC yang tinggi.

Kandungan polifenol di dalamnya memberi manfaat kepada kesihatan selain meningkatk­an fleksibili­ti pergerakan serta mengawal kesihatan kulit.

OLIVENOL® melancarka­n jualan istimewa sebagai menghargai pelanggan setia dengan harga lebih berpatutan.

Dua jumbo pek OLIVENOL® kini ditawarkan pada harga RM488 dan boleh didapati di rantaian farmasi terpilih seluruh negara.

Keterangan lanjut, hubungi CreAgri Internatio­nal Sdn Bhd menerusi talian 03-7726 3161.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia