Berita Harian

Kecederaan belakang hantui Woods

-

New York: Tiger Woods mengakui berpeluang bersaing merebut kejuaraan kelima Masters yang dijadual bermula dua minggu lagi, namun kecederaan belakang masih menjadi isu, kata bintang golf itu.

Juara 14 kali kejohanan utama itu tidak bermain sejak menarik diri daripada Dubai Desert Classic, bulan lalu berikutan kekejangan belakang yang berterusan.

Woods mempromosi buku baharu mengenai kemenangan pertamanya di Augusta pada 1997 dan ketika ditanya stesen televisyen Good Morning America sama ada akan bertanding di lapangan National tahun ini, dia berkata: “Saya harap begitu. Saya mencuba. Saya cuba bermacam-macam untuk kembali dan bermain. Saya menyukai kejohanan itu. Ia besar maknanya dalam hidup saya.”

Woods berkata, walaupun semangat membara, keadaan badannya akan menjadi isu apabila perlu menjalani latihan sempurna untuk bersedia beraksi menghadapi empat pusingan di kejohanan utama, sesuatu yang hanya dilakukann­ya dua kali sejak Kejuaraan PGA 2013.

Pemenang termuda

“Minda saya tajam, tetapi saya memerlukan badan yang bersedia untuk melakukann­ya,” kata Woods. “Itu adalah perkara paling sukar dalam persiapan.”

Woods menjadi pemain golf berkulit hitam pertama memenangi kejohanan utama dan pemenang termuda dalam sejarah Masters ketika berusia 21 tahun yang terukir di lapangan golf Augusta National.

Kisah itu menjadi subjek dalam buku baharunya yang bertajuk: “The 1997 Masters: My

Story.”

Woods, 42, memenangi gelaran Masters empat kali namun kemungkina­n terlepas kejohanan itu untuk kali ketiga dalam tempoh empat tahun.

“Ia mempunyai begitu banyak sejarah dan bermakna kepada saya dan saya sangat suka untuk mendapatka­nnya kembali,” kata Woods.

 ??  ?? Woods ceria pada promosi buku miliknya.
Woods ceria pada promosi buku miliknya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia