Berita Harian

Trend corak bunga mekar

Serlah gaya individu dengan kombinasi seluar, skirt dan blaus

-

Untuk musim bunga/ panas 2017 ini, reka corak flora berkembang mekar di pentas peragaan antarabang­sa dan di mana saja.

Variasi cetakan flora ini muncul pada padanan seluar, legging, skirt, gaun, blaus, top, jaket dan aksesori.

Dapatkan reka corak flora dalam rona terang dan berani atau dalam rona lembut (pastel). Cuba berani bereksperi­mentasi dengan variasi saiz flora atau kombinasi padanan menarik seperti reka corak flora dan jalur dalam rona yang sama untuk lebih menyerlah, segar dan penuh impak.

Gaya feminin

Lengkapkan gaya anda itu dengan kasut dalam rona neutral atau metalik.

Sememangny­a cetakan flora cukup cool, feminin, menarik dan hebat digayakan oleh semua individu yang penting kita perlu yakin serta tahu bagaimana untuk mengintegr­asikan trend itu dalam gaya seharian.

Panduan menggayaka­n reka corak flora

Untuk gaya anggun, pilih reka corak flora saiz besar dalam rona gelap. Mantapkan gaya anda dengan padanan aksesori unik dan jaket kulit atau untuk kelainan padankan legging dengan cetakan flora bersama tunik hitam. Praktikkan konsep suai padan untuk mendapatka­n gaya anda yang tersendiri.

Contoh alternatif: Untuk gaya rugged dengan sedikit elemen maskulin - gayakan gaun flora anda sama ada dengan jaket denim, jaket biker, vest atau anorak. Jika koleksi pakaian anda polos terutamany­a dalam variasi warna gelap, tambahan pakaian dengan cetakan flora adalah kunci untuk menjadikan penampilan lebih menarik, mengujakan dan dapat menyuntik personalit­i ceria pada gaya anda.

Contoh: Blaus flora cukup sempurna digabungka­n, sama ada dengan sut atau kardigan dan jeans. Untuk gaya lebih kewanitaan, gayakan pensel skirt dalam fabrik cotton sateen dengan reka corak flora yang dipadankan dengan kemeja-t dan blazer dari fabrik kapas dalam rona polos. Gaya ini cukup chic, stylish dan boleh digayakan dalam cuaca seperti negara kita.

 ??  ?? Clutch Michael Kors
Clutch Michael Kors
 ??  ?? Jason Wu
Jason Wu
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia