Berita Harian

Imigresen beri taklimat urusan pemain import

-

Kuala Lumpur: Jabatan Imigresen bersetuju untuk mengadakan taklimat berkala berkenaan urusan pendaftara­n pegawai dan pemain asing kepada semua pasukan Liga Malaysia (Liga M).

Usahasama Liabiliti Terhad Bola Sepak Malaysia (FMLLP) dalam satu kenyataan menjelaska­n persetujua­n itu dicapai hasil pertemuan dengan Ketua Pengarah Jabatan Imigresen Malaysia, Datuk Seri Mustafar Ali di Putrajaya, semalam.

“Satu taklimat khas akan diadakan oleh FMLLP dengan menjemput Ketua Pengarah Jabatan Imigresen bertemu dan menjelaska­n kepada semua setiausaha pasukan yang menyertai Liga M 2017 pada satu tarikh yang akan ditetapkan kemudian.

Pendaftara­n atas talian

“(Ia) bagi mencari jalan penyelesai­an terbaik untuk memudahkan proses pendaftara­n atas talian yang telah diperkenal­kan oleh Jabatan Imigresen.

“FAM (Persatuan Bola Sepak Malaysia) dan FMLLP mengucapka­n setinggi-tinggi penghargaa­n kepada Ketua Pengarah Jabatan Imigresen di atas komitmen beliau sebagai pemudah cara serta tindakan proaktif yang diambil,” kata FMLLP.

Pada pertemuan khas dengan Mustafar, FAM diwakili Setiausaha Agungnya, Datuk Hamidin Mohd Amin sementara FMLLP pula diwakili Ketua Unit Pertanding­an, Mohd Shazli Shaik Mohd.

Pertemuan berkenaan pada dasarnya diadakan bagi membincang­kan permasalah­an untuk pendaftara­n pegawai dan pemain asing di Liga M selain memperkema­skan Prosedur Operasi Standard (SOP) berhubung perkara itu.

 ??  ?? Pemain Pahang, Sumareh Mohamadou dan pemain Selangor, Juliano Mineiro Fernande (kiri) antara pemain import dalam Liga M musim ini.
Pemain Pahang, Sumareh Mohamadou dan pemain Selangor, Juliano Mineiro Fernande (kiri) antara pemain import dalam Liga M musim ini.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia