Berita Harian

Istimewa Jumaat di IKIMFM

-

9.15 pagi - Topik Jumaat Rancangan ini mengundang tetamu secara berbeza setiap minggu. Program ini bersifat interaktif dan pendengar boleh bertanyaka­n soalan sama ada melalui telefon atau platform media sosial. Hari ini bersama Ustaz Elleyeen Amineen membicarak­an tajuk ‘Iktibar Israk dan Mikraj’. Diterbitka­n oleh Maslina Alias.

10.15 pagi - Tarbiyah

Program bersama Ustazah Norhafizah Musa bertujuan mendidik masyarakat pelbagai aspek ajaran Islam. Beliau akan mengulas kekeliruan dan salah faham umat mengenai banyak perkara. Diterbitka­n oleh Fairuz Noordin.

11.00 pagi - Tartitul Quran Program ini mengajak pendengar bersama belajar membaca al-quran dengan betul, mengikut tajwid dan mahkraj sebutan yang tepat di bawah bimbingan Ustaz Nik Azizan Datuk Nik Jaafar. Diterbitka­n oleh Norhayati Paradi.

12.30 tengah hari

- Sains dan Islam

Slot bersama Ketua Pengarah IKIM, Prof Datuk Dr Azizan Baharuddin, membicarak­an secara ilmiah pandangan alam Islami mencakupi konsep sains dalam Islam. Diterbitka­n oleh Fairuz Noordin.

3.15 petang - Prihatin Program ini diwujudkan bagi memberi ruang badan-badan bukan kerajaan (NGO), universiti berkongsi pengalaman mereka menjalanka­n aktiviti amal dan kemanusiaa­n. Diterbitka­n oleh Syafiq Salleh.

5.15 petang - Usrah Nurani Program bersifat kekeluarga­an bersama naqib, Ustaz Zulramli M Razali dengan ahli usrah daripada kalangan selebriti, artis atau mereka yang menjadi tumpuan masyarakat. Diterbitka­n oleh Syafiq Salleh.

10.15 malam

- Dari Hati

Program untuk remaja dan pasangan berkahwin bersama Ketua Hakim Mahkamah Syariah Selangor, Datuk Dr Mohd Naim Mokhtar, diselang seli dengan kaunselor bertauliah Ikhram Husin. Pendengar boleh memberi komentar di talian 03-62051500 atau di http://facebook.com/ ikim.fm, SMS, Twitter dan Instagram IKIMFM. Diterbitka­n oleh Ahmad Nazri Mohd Yusof.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia