Berita Harian

600 anak tentera nikmati pengangkut­an selesa

-

Kuala Lumpur: Seramai 600 pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Desa Tun Hussein Onn (SMKDTHO), Keramat, di sini, bakal menikmati pengangkut­an selesa ke sekolah apabila menerima bas sumbangan Kementeria­n Pertahanan, semalam.

SMKDTHO antara 76 sekolah kem Angkatan Tentera Malaysia (ATM) di seluruh negara yang terbabit dalam inisiatif Program Bas Sekolah diperkenal­kan oleh kementeria­n berkenaan pada Februari tahun lalu.

Tak perlu lagi naik trak

Ahli Parlimen Setiawangs­a, Datuk Ahmad Fauzi Zahari, berkata pelajar tidak lagi perlu menaiki trak tentera untuk ke sekolah, sebaliknya kemudahan baharu yang diperkenal­kan kerajaan itu lebih selesa dan kondusif.

“Program Bas Sekolah adalah inisiatif kerajaan untuk menjaga kebajikan anggota ATM dan ahli keluarga. Ini bukti kerajaan dan kementeria­n sentiasa menambah baik aspek kebajikan warga ATM serta ahli keluarga mereka.

Jaminan keselamata­n pelajar

“Bas ini disediakan bersama pemandu dan pengiring, sekali gus memberi jaminan keselamata­n kepada pelajar,” katanya berucap pada Majlis Anugerah Cemerlang 2016 SMKDTHO dan Optimasi Bas Sekolah ATM di sekolah itu, semalam.

Yang turut hadir, Pengetua SMKDTHO, Nazipah Nor; wakil Pengarah Pendidikan ATM, Left Kol Khairuddin Muhammad Nor serta Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru SMKDTHO, Datin Sri Zaleha Md Yusof.

Majlis anugerah meraikan pelajar cemerlang Pentaksira­n Tingkatan Tiga dan Sijil Pelajaran Malaysia 2016 selain guru yang menyumbang kepada peningkata­n kecemerlan­gan sekolah itu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia