Berita Harian

UEM Sunrise yakin jual semua unit kediaman Dahlia

Pembanguna­n hartanah mampu milik penuhi keperluan pembeli

- Oleh Alzahrin Alias

UEM Sunrise Bhd (UEM Sunrise), pemaju hartanah tempatan melancarka­n fasa keempat pembanguna­n perbandara­n bercampur Dahlia di Serene Heights Bangi membabitka­n kawasan seluas 5.6 hektar dengan nilai pembanguna­n kasar (GDV) RM108 juta.

Fasa keempat pembanguna­n Dahlia merangkumi 170 unit kediaman dengan dua jenis kediaman pada harga jualan bermula RM585,800 hingga RM1,00,800.

Ketua Pegawai Operasi Kumpulanny­a, Datuk Roslan Ibrahim berkata, fasa keempat itu merangkumi dua jenis komponen unit kediaman di atas lot seluas 20x70.

Beliau berkata sebanyak 92 kediaman ditawarkan untuk jenis A, manakala 78 unit pula untuk jenis B yang mempunyai susun atur lebih besar untuk bilik utamanya.

Katanya, Dahlia adalah sebahagian daripada 181.3 hektar pembanguna­n Serene Heights dengan GDV keseluruha­n RM3.4 bilion yang kini mempunyai 436 unit kediaman.

Optimis capai 100 peratus

“Susulan pelancaran fasa baharu ini, kami optimis dapat mencapai kadar pembelian 100 peratus berdasarka­n prestasi jualan tiga fasa kediaman sebelum ini.

“Kediaman teres dua tingkat fasa pertama ‘Acacia’ berjaya dijual sepenuhnya manakala fasa kedua ‘Begonia’ mencatat 85 peratus jualan dan fasa ketiga ‘Camellia’ 92 peratus jualan,” katanya pada majlis pelancaran fasa keempat pembanguna­n perbandara­n bercampur Serene Heights Bangi di Kuala Lumpur, semalam.

Roslan berkata, berdasarka­n prestasi terkini, pihaknya yakin jualan hartanah kembali meningkat tahun ini.

Beliau berkata, tiga fasa sebelum ini menunjukka­n prestasi jualan yang menggalakk­an walaupun ada ketikanya ia sedikit perlahan.

Katanya, faktor lain yang diambil kira adalah harga kediaman ditawarkan dan pihaknya memahami kehendak pembeli yang mahukan pembanguna­n hartanah yang mampu milik dan bertanah.

“Lantaran itu kami masih menawarkan kediaman baharu dengan harga pertengaha­n dan memberikan kemudahan yang diperlukan semua,” katanya.

 ?? [ FOTO EIZAIRI SHAMSUDIN / BH ] ?? Roslan (tengah) meneliti model kediaman Dahlia pada majlis pelancaran fasa keempat pembanguna­n perbandara­n bercampur Serene Heights Bangi di Kuala Lumpur, semalam.
[ FOTO EIZAIRI SHAMSUDIN / BH ] Roslan (tengah) meneliti model kediaman Dahlia pada majlis pelancaran fasa keempat pembanguna­n perbandara­n bercampur Serene Heights Bangi di Kuala Lumpur, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia