Berita Harian

Hamilton belum masuk ‘gear’ undur

Juara dunia tiga kali tepis spekulasi bersara awal

-

Lewis Hamilton menegaskan biarpun dia mungkin bersara daripada perlumbaan Formula Satu (F1) hujung musim ini namun keputusan penuh mengenainy­a bergantung kepada apa yang bermain di fikirannya ketika itu.

Berita mengenai Hamilton akan bersara hujung musim ini sekali lagi menjadi bualan hangat dan membuatkan pemandu Mercedes itu tampil memberi penjelasan.

Berdasarka­n penjelasan­nya, juara dunia tiga kali itu dilihat lebih cenderung untuk kekal daripada membuat keputusan untuk bersara hujung musim ini.

“Saya tidak boleh komen apa yang bakal berlaku enam bulan dari sekarang kecuali mengatakan yang saya cintakan perlumbaan ini.

“Saya tidak pasti apa yang akan berlaku. Saya suka memandu dan kamu boleh katakan yang saya mungkin tidak akan bersara. Namun, kamu tidak boleh katakan apa yang bermain di fikiran saya menjelang sambutan Krismas nanti.

Tiada alasan berhenti

“Diharapkan ia adalah berita yang terbaik. Walaupun saya memenangi gelaran juara dunia musim ini, ia tidak akan mempengaru­hi sebarang keputusan untuk bersara,” kata Hamilton.

Pemandu Britain itu yang masih mempunyai baki kontrak selama 18 bulan bersama Mercedes menambah: Ketika ini, saya suka memandu, saya merasakan saya berada di kemuncak prestasi.”

“Jadi, saya tidak dapat bayangkan... tiada alasan untuk saya berhenti sekarang.” Agensi

 ??  ?? Hamilton dijulang peminat ketika menjuarai GP British di Litar Silverston­e, Ahad lalu.
Hamilton dijulang peminat ketika menjuarai GP British di Litar Silverston­e, Ahad lalu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia