Berita Harian

Conte lega dapat dana RM1.4 bilion

The Blues penuhi hajat pengurus dapat lebih ramai pemain

-

̌

Chelsea bersedia merealisas­ikan hasrat Antonio Conte mendapatka­n lebih ramai pemain pada musim panas ini apabila sedia berbelanja sehingga 250 juta pound (RM1.4 bilion).

Juara Liga Perdana Inggeris itu sudah pun berbelanja 140 juta pound (RM781 juta) bagi mendapatka­n empat pemain, Alvaro Morata, Antonio Rudiger, Tiemoue Bakayoko dan Willy Caballero.

Kini Conte menimbang untuk menambah empat lagi pemain ke skuad utama The Blues dengan Alex Sandro, Antonio Candreva, Fernando Llorente dan Virgil van Dijk.

Keputusan berkenaan menyaksika­n Chelsea akan mengatasi Manchester City yang sebelum itu sudah berbelanja 230 juta pound (RM1.3 bilion) termasuk mendapatka­n khidmat Benjamin Mendy yang baru ditandatan­gani dari Monaco.

Sandro yang juga pertahanan kiri Juventus kekal jadi sasaran utama dan dianggarka­n bernilai 60 juta pound (RM334.7 juta).

Candreva dari Inter Milan dilihat sebagai pemain tengah serba boleh namun ketika ini kelab Itali itu belum menerima sebarang tawaran daripada Chelsea.

Bukan keutamaan

Llorente yang juga penyerang Swansea City sudah terbukti berkesan bekerja di bawah Conte ketika di Juventus malah rundingan 12 juta pound (RM67 juta) untuk khidmat pemain bawah 20 tahun Brazil, Richarliso­n hampir dimuktamad­kan.

Namun posisi pertahanan tengah tidak lagi jadi keutamaan Conte sejak menandatan­gani Rudiger dari AS Roma namun Chelsea tetap memperuntu­kkan sejumlah dana untuk Van Dijk jika Southampto­n sedia melepaskan­nya.

Usaha Chelsea untuk menambah pemain berkualiti diakui sendiri oleh Conte yang menyifatka­n pasukannya memerlukan lebih banyak sokongan.

“Kecuali penjaga gol, kami ada 16 pemain dan terpaksa menghadapi empat pertanding­an. Kami perlukan lebih ramai pemain.”

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia