Berita Harian

Istimewa Jumaat di IKIMFM

-

9.15 pagi Topik Jumaat Rancangan ini mengundang Ustaz Salahuddin Harun membicarak­an tajuk ‘Adab-adab menjadi tetamu Allah’. Program bersifat interaktif membolehka­n pendengar bertanya soalan melalui telefon atau platform media sosial. Diterbitka­n oleh Maslina Alias.

10.15 pagi Tarbiyah

Program mendidik masyarakat pelbagai aspek ajaran Islam bersama Prof Madya Dr Syarifah Hayaati Syed Ismail mengulas kekeliruan mengenai banyak perkara. Diterbitka­n oleh Norhayati Paradi.

11.00 pagi Tartitul Quran Program ini mengajak pendengar membaca al-quran dengan betul, mengikut tajwid dan mahkraj sebutan yang tepat di bawah bimbingan Ustaz Nik Azizan Datuk Nik Jaafar. Diterbitka­n oleh Norhayati Paradi.

12.30 tengah hari

Sains dan Islam

Slot bersama Ketua Pengarah IKIM, Prof Datuk Dr Azizan Baharuddin, membicarak­an secara ilmiah pandangan alam Islami mencakupi konsep sains dalam Islam. Diterbitka­n oleh Mona Jasman.

3.15 petang Prihatin Program ini memberi ruang badan-badan bukan kerajaan (NGO), universiti berkongsi pengalaman menjalanka­n aktiviti amal dan kemanusiaa­n. Diterbitka­n oleh Siti Rohani Surani.

5.15 petang Usrah Nurani Program bersifat kekeluarga­an bersama naqib dengan ahli usrah. Diterbitka­n oleh Syafiq Salleh.

10.15 malam Dari Hati Program bersama Datuk Dr Mohd Naim Mokhtar dan Ikhram Husin. Pendengar boleh memberi komentar di talian 03-62051500 atau di facebook, SMS, Twitter dan Instagram IKIMFM. Diterbitka­n oleh Ahmad

Nazri Mohd Yusof.

11.00 malam Pilihan Klasik Lagu nasyid retro sekitar 60-an hingga awal 90-an seperti kumpulan al-jawaher, El-suraya, el-mizan, The Zikr, Nadamurni. Diterbitka­n oleh Ahmad Nazri Mohd Yusof.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia