Berita Harian

Raysha risau gagal beri terbaik

-

atau nama sebenarnya, Farza Naquraisha Mohd Fariz, 21, tidak menganggap faktor popular sebagai punca dirinya ditawarkan membintang­i drama arahan Nizam Zakaria itu.

Malah, juara pertanding­an Dewi Remaja 2014/2015 ini juga tidak kisah apakah namanya melonjak melalui penampilan­nya dalam drama itu. Sebaliknya,

Raysha lebih risau dengan mutu persembaha­nnya.

Secara jujur, saya lebih risau kepada kualiti lakonan. Saya risau jika adegan yang saya tak mampu lakukan yang terbaik.

Saya masih baharu dan Disebabkan itu, kami diam saja. Kalau pihak di sana mahu teruskan penggambar­an, kami okay.

“Saya juga bersyukur kes ini tidak memberi impak negatif terhadap karier saya mahupun Risteena. Setakat ini, tiada kes tawaran saya ditarik disebabkan masalah disiplin.

“Sejak awal lagi, saya cuma buat kerja. Jadi tiada apa yang hendak ditakutkan,” kata lulusan Kolej Taylor, Sydney, Australia ini.

Sebelum ini, kecoh apabia JNI Creative menyaman Azrel dan Risteena atas dakwaan sering bertukar jadual penggambar­an hingga menyukarka­n pihak terbabit melakukan penggambar­an drama

Sir Nak Pergi Mana sehingga terpaksa ditangguhk­an. pengalaman tidak banyak, pegang pula watak penting, jadi saya cukup risau.

“Kalau boleh, bagi setiap adegan yang dilakonkan, saya tidak mahu ia dipersiaka­n. Saya mahu memberi yang terbaik. Biarpun ini bukan kali pertama saya menjayakan watak utama, namun ini adalah drama pertama saya bagi slot

“Jadi, saya mahu mendapatka­n maklum balas yang baik, apatah lagi jalan ceritanya menarik,” katanya.

Namun, Raysha tidak meletakkan harapan tinggi drama terbabit akan menjadi bualan ramai.

“Saya tahu jalan cerita drama ini ada banyak konflik dan tidak mendatar. Jadi dengan kombinasi lakonan cerita dan barisan pelakon, saya yakin ia mampu menarik minat penonton,” katanya.

Teringin rakam suara

Digandingk­an bersama Idris dan Azrel, Raysha yang juga adik pelakon Uqasha Senrose dan Nelydia Senrose ini mengaku selesa dengan kedua-dua aktor terbabit.

Ditanya bagaimana dia mencipta keserasian bersama Idris dan Azrel, Raysha berkata:

“Saya dan Idris sudah mengenali antara satu sama lain. Jadi kami tiada masalah untuk mencari keserasian. Sama juga dengan Azrel.

Saya bersyukur hubungan saya bersama Idris dan

Azrel sangat baik, senang untuk kami bekerjasam­a.

“Kami banyak berkomunik­asi untuk mencari keselesaan. Lama-kelamaan perasaan malu di hadapan kamera pun hilang. Saya juga memupuk perasaan mencintai hero saya hanya di hadapan skrin dan tidak di luar lokasi,” katanya yang memegang watak Yuhanis, seorang anak yatim piatu dalam drama berkenaan.

Berbeza dengan dua kakaknya, Raysha mengaku berminat menceburi dunia nyanyian. Jika diberi peluang, Raysha menambah, dia mahu mencuba nasib.

“Sesiapa yang berminat menyanyi, pasti menyimpan perancanga­n untuk mengeluark­an Namun, saya belum mempunyai masa yang sesuai untuk memberi fokus ke arah itu.

“Jika ada ruang dan peluang, pasti saya akan usaha merealisas­ikannya. Saya tak mahu terkejar-kejar melakukan semua perkara dalam satu masa. Saya lebih gemar fokus pada sesuatu perkara saja,” katanya yang turut berbakat dalam bidang pengacaraa­n.

 ??  ?? Akasia. single.
Akasia. single.
 ??  ?? Yes
Yes
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia