Berita Harian

PSG yakin pikat Neymar

-

Paris: Paris Saint-germain yakin mendapatka­n tandatanga­n Neymar dan kata sepakat bersama Barcelona membabitka­n klausa pelepasan £197 juta (RM1.1 bilion), minggu ini.

Kontrak lima tahun sudah pun disediakan dan kini menunggu masa untuk ditandatan­gani malah bercadang untuk melakukan sambutan lebih meriah terhadap Neymar.

Pemain Brazil 25 tahun itu kini berada di China dan dijangka akan terbang ke Doha untuk menemui pemilik PSG serta ujian kesihatan.

Struktur perpindaha­n itu juga akan membabitka­n gaji tahunan Neymar bernilai £26 juta (RM147 juta) namun, PSG harus menghormat­i peraturan pengurusan kewangan yang adil bagi mengelak kelab terdedah dengan sekatan yang mungkin boleh ‘mengorbank­an’ beberapa pemain.

UEFA belum terima aduan

Sebagai reaksi kemungkina­n Barcelona mengemukak­an aduan mengenai peraturan kewangan yang adil, jurucakap UEFA menegaskan belum menerima apa-apa daripada gergasi Sepanyol itu.

“Kami tidak menerima sebarang aduan berhubung perkara ini tetapi sama ada kami terima atau tidak, kami akan melihat kepada butiran perpindaha­n berkenaan dan jika ia diteruskan, ia perlu mengikut peraturan kewangan.

“PSG mesti menghormat­i peraturan kewangan yang adil seperti dilakukan semua kelab di Eropah. Mereka perlu menunjukka­n tidak mengalami kerugian lebih daripada €30 juta (RM169.5 juta) sepanjang tiga tahun lalu. katanya.”

Agensi

 ??  ?? Neymar dijangka akan terbang ke Doha untuk menemui pemilik PSG serta ujian kesihatan.
Neymar dijangka akan terbang ke Doha untuk menemui pemilik PSG serta ujian kesihatan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia