Berita Harian

Nana akur dibandingk­an

Keampuhan bakat Jac beri inspirasi ketika rakam lagu duet, Nisan Cinta

- Oleh Fatin Farhana Ariffin

Hampir dua dekad mencipta nama, perasaan gementar tetap menyelubun­gi penyanyi bersuara lunak, Siti Nordiana apabila diberi penghormat­an berganding­an dengan juara program realiti

musim pertama, Jaclyn Victor atau Jac.

Bagi Siti Nordiana atau mesra disapa Nana, pengalaman panjang yang dilaluinya belum cukup untuk membuatnya selesa apabila dipilih untuk ber duet dengan penyanyi bersuara lantang yang memiliki karisma tersendiri itu.

Disatukan dalam lagu Nana mengakui sentuhan Hael Hussaini, Ezra Kong dan Mike Chan itu memberinya cabaran baharu yang menuntutny­a berusaha keras untuk memastikan gandingan mereka tidak janggal dinilai peminat.

“Selain penghayata­n, kredibilit­i Jac sebagai antara penyanyi terbaik juga menuntut saya supaya berusaha keras. Dalam hal ini, saya tidak melihat gandingan kami sebagai persaingan kerana antara saya dan Jac saling melengkapi,” katanya.

Akur gandingan mereka pasti mencetuska­n perbanding­an, Nana optimis kerana baginya, komen yang diterima membantuny­a memperbaik­i kelemahan diri. Nana bagaimanap­un, bersyukur kerana kebanyakan peminat memberikan reaksi positif.

Serlah sisi berbeza

Bagi Nana, juga menyerlahk­an sisi berbeza dirinya sebagai penyanyi yang sebelum ini begitu menyerlah dengan lagu balada yang mendayu.

“Ramai yang skeptikal dengan gandingan kami berdua. Tidak kurang ada yang meragui kem saya, namun setia memiliki keistime dan kelebihan ters Mendengar nyany memberikan saya katanya mengenai yang menjadi runu drama lakonan, N Huda dan Ungku I Dendam Aurora itu

Ketepikan dulu soal cinta

Hampir sembilan menjadi ibu tingga tidak menafikan, k untuk kembali ber tangga pernah ter Tetapi, cinta buka maannya, apatah

 ??  ?? Siti Nordiana Idol Malaysian Nisan Cinta, Nisan Cinta
Siti Nordiana Idol Malaysian Nisan Cinta, Nisan Cinta

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia