Berita Harian

400 sukarelawa­n ke Kedah, Perlis

-

Kuala Lumpur: Kira-kira 400 sukarelawa­n Team Salute Malaysia berlepas ke Kedah dan Perlis bagi melaksanak­an Misi Bantuan Pasca Banjir Utara 2017 hari ini.

Presidenny­a, Datuk Rizal Mansor, berkata sukarelawa­n itu terdiri daripada Pemuda UMNO kebangsaan dan negeri serta Belia 4B

Bersihkan rumah terjejas

“Misi ini membabitka­n 53 kenderaan pacuan empat roda dan dua buah bas.

“Sukarelawa­n ini akan membantu melakukan tugasan berbentuk fizikal seperti membersihk­an rumah yang terjejas teruk akibat banjir.

“Mereka juga akan menyalurka­n bantuan makanan kepada semua mangsa banjir,” katanya ketika ditemui pada majlis pelepasan konvoi berkenaan di sini, semalam.

Pelepasan konvoi misi itu disempurna­kan oleh isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Misi itu yang pertama kali dilaksanak­an turut disertai pasukan bantuan perubatan yang diketuai Datuk Dr Mohamed Alwi Abd Rahman dari Hospital Selayang bagi membantu mangsa yang mengalami masalah kesihatan.

 ?? [FOTO BERNAMA] ?? Rosmah disaksikan Rizal melepaskan (kanan) Misi Pasca Banjir Utara 2017 yang bermula semalam hingga 1 Oktober di Pusat Konvensyen Sime Darby, Kuala Lumpur, semalam.
[FOTO BERNAMA] Rosmah disaksikan Rizal melepaskan (kanan) Misi Pasca Banjir Utara 2017 yang bermula semalam hingga 1 Oktober di Pusat Konvensyen Sime Darby, Kuala Lumpur, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia