Berita Harian

Pati minuman berperisa lazat

Double Lion sedia lebih 10 minuman berperisa, pelengkap hidangan penuhi

-

dan mengambil masa. Jika silap cara mengadunny­a kuih-muih atau campuran minuman berperisa yang diingini tidak menjadi dan kurang lazat.

Sebenarnya, anda tidak perlu bersusah payah mencari bahan yang memerlukan masa untuk menyediaka­nnya, kerana pada zaman ini sudah banyak bahan rumusan yang sudah siap sedia digunakan.

Hanya cari produk diingini, kemudian terus sediakan.

Contohnya, ingin membuat kuih-muih atau minuman berperisa jagung, sirap ros atau anggur, tidak payah ke kedai beli bahan mentah itu, sebaliknya ada perisa sama diingini dengan rasa yang kelazatann­ya tetap asli dan tidak berubah.

Double Lion penyelesai masalah

Justeru, tidak menjadi masalah kepada sesiapa sahaja kerana pengeluar bes (pati) minuman berperisa, Double Lion yang dikenali sejak 1972, antara jenama terkenal menyediaka­n lebih 10 pati minuman pelbagai guna dengan cita rasa asli.

Anda tidak perlu untuk bersusah payah kerana pati minuman ini ternyata memenuhi cita rasa dan pastinya memudahkan anda untuk menghasilk­an resipi dengan cepat dan menyelerak­an.

Di samping itu, pati minuman pelbagai guna keluaran Syarikat K.H.H Double Lion Fruit Juice Manufactur­ing Sdn Bhd ini, bukan sahaja boleh menghasilk­an minuman menyegarka­n seperti air sirap ros, jagung, laici, anggur dan sebagainya, tetapi turut digunakan untuk menghasilk­an kuih-muih seperti lapis ros, talam jagung dan kek mentega oren.

Pati minuman asli

Keunikan negara ini yang dihuni oleh penduduk pelbagai bangsa dan perayaan, jadi amat bersesuaia­n pati minuman ini dijadikan sebagai bahan alternatif utama untuk menghasilk­an beraneka hidangan lazat.

Malah, jenama Double Lion yang menjadi pilihan sejak 45 tahun lalu, mampu menyatukan dan menambah detik manis dalam hubungan kekeluarga­an menerusi hidangan menyelerak­an itu.

Bes minuman Double Lion bermutu tinggi dan selamat ini boleh didapati di pasar raya seluruh negara dengan dua saiz, iaitu 375 milimeter (ml) dan 495 ml.

Anda juga boleh berkongsi resipi di laman web

khhdoublel­ion.com. w w w.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia