Berita Harian

Pemandu bas pasukan Kedah meninggal sakit jantung

-

Shah Alam: Seorang pemandu bas yang membawa penyokong pasukan Kedah meninggal dunia akibat serangan jantung dalam kenderaann­ya di pekarangan Stadium Shah Alam di sini, malam kelmarin.

M Batumalai, 51, antara pemandu bas yang membawa penyokong Kedah pada perlawanan akhir Piala Malaysia menentang Johor Darul Ta’zim.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner, Shafien Mamat, berkata pemandu itu ditemui tidak sedarkan diri di tempat duduk pandu, oleh rakannya sebelum perlawanan akhir bermula.

“Rakannya kemudian memaklumka­n kejadian itu kepada anggota polis yang bertugas di luar kawasan stadium pada jam 7 malam tadi (kelmarin).

“Bas pemandu ini diletakkan tidak jauh dari kawasan stadium dan rombongan ini tiba dari Kedah pada sebelah petang. Pasukan perubatan dari Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) yang melakukan pemeriksaa­n mengesahka­n pemandu sudah meninggal dunia.

Pemandu kedua ambil alih

“Hasil bedah siasat mendapati punca kematian adalah sakit jantung,” katanya.

Shafien berkata, polis turut menghubung­i keluarga pemandu itu di Pulau Pinang yang mengesahka­nnya menghidap sakit jantung.

“Bas berkenaan diambil alih pemandu kedua untuk membawa penyokong Kedah pulang ke negeri itu. Kes ini diklasifik­asikan sebagai mati mengejut,” katanya.

Mengulas mengenai perlawanan akhir malam tadi Shafien berkata, tiada insiden tidak diingini berlaku.

“Kawalan keselamata­n yang ketat selain kerjasama penyokong kedua-dua pasukan menjadikan perlawanan itu tidak dicemari dengan kejadian di luar kawalan.

“Polis mengucapka­n terima kasih kepada semua pihak terutama penyokong keduadua pasukan yang mengikut arahan diberikan,” katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia