Berita Harian

Sultan Pahang terima 2 anugerah

-

KUALA LUMPUR: Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah berkenan menerima dua anugerah daripada dua badan dunia sebagai penghargaa­n atas sumbangan baginda selaku Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia dari 1984 hingga 2014.

Baginda menerima Anugerah Ikon Kepimpinan Sukan Dunia daripada Pertubuhan Perubatan Sukan dan Senaman Dunia (WSSEM) dan Fellowship Diraja daripada Pertubuhan Antarabang­sa bagi Traumatolo­gi Sukan di Tangan (ISSPORTH) pada jamuan malam bersempena Kongres Perubatan Sukan dan Senaman 1Malaysia, di sini, semalam.

Baginda berkenan menerima anugerah terbabit daripada Setiausaha Agung ISSPORTH, Dr Loris Pegoli dari Itali.

Pada majlis itu, anakanda baginda Tengku Arif Temenggong Pahang Tengku Fahd Mua’adzam pula dianugerah­i Fellowship Diraja oleh WSSEM atas pembabitan aktif baginda dalam sukan selain berkenan menjadi penaung organisasi itu.

Diserang strok

Bekas atlet bina badan negara yang juga bekas Presiden Persekutua­n Bina Badan dan Kecergasan Singapura Prof Dr Rano Izhar Rahmat pula menerima Fellowship daripada Pertubuhan Perubatan Sukan dan Senaman Malaysia (SSEMM) atas minat mendalam beliau dalam sukan sekalipun diserang strok beberapa tahun lalu.

Turut menerima Fellowship SSEMM ialah Pengarah Jabatan Keselamata­n Dalam Negeri dan Ketenteram­an Awam Polis Diraja Malaysia, Datuk Seri Zulkifli Abdullah atas sumbangan beliau dalam pembanguna­n sukan dan kecergasan anggota pasukan beruniform itu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia