Berita Harian

Damansara Realty lantik COO baharu

-

Damansara Realty Bhd (Dbhd) melantik Ir Yahaya Hassan sebagai Ketua Pegawai Operasi Kumpulan, berkuat kuasa 1 Disember 2017.

Dbhd dalam satu kenyataan berkata Yahaya akan bekerjasam­a dengan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, Brian Iskandar Zulkarim untuk melaksanak­an keutamaan strategik utama kumpulan.

Yahya yang juga graduan kejurutera­an sivil daripada University of Nottingham, sejak 2003 menguruska­n projek bernilai jutaan ringgit dalam sektor penjagaan kesihatan dan hartanah sepanjang tempohnya berkhidmat sebagai Pengarah Urusan Healthcare Technical Services (M) Sdn Bhd, satu daripada unit Dbhd.

Kukuh penawaran

Brian Iskandar berkata kumpulan ketika ini menumpukan untuk mengukuhka­n penawarann­ya kepada pelanggan dengan memanfaatk­an sinergi dalam anak-anak syarikat Dbhd dalam kumpulan mempunyai 44 fasa pembanguna­n hartanah yang sedang dijalankan dengan GDV RM5.9 bilion.

Reka produk lebih pantas

Susulan selesainya perjanjian bersama Sime Darby Plantation, 1,880 ekar daripada simpanan tanah keseluruha­n Sime Darby Property terletak di Malaysia Vision Valley.

“Industri hartanah adalah amat berdaya saing. Ia mempunyai banyak pesaing, sama ada syarikat terkemuka atau pemaju butik; pasaran sudah berubah.

“Dengan kemajuan teknologi seperti sistem binaan perindustr­ian dan nilai kejurutera­an, kita boleh merancang dan mereka bentuk produk jauh lebih pantas.

“Kami menggunaka­n sistem ini dalam produk pertengaha­n dan mampu milik serta segmen di bawah Skim Rumah Selangorku,” katanya yang turut menambah kumpulan itu sedang membangunk­an 4,000 unit di bawah skim berkenaan di Bandar Bukit Raja, USJ Heights, Putra Heights dan segmen pembanguna­n hartanah, perundinga­n pengurusan projek dan pengurusan kemudahan bersepadu.

“Saya yakin Yahaya akan membantu memacu strategi ini untuk membina rekod prestasi keuntungan mapan dan menambah baik nilai pemegang saham,” katanya.

BERNAMA Elmina West.

Sembilan bulan lalu, Sime Darby Property melancarka­n rumah mampu milik Harmoni 1 (skim di bawah Rumah Selangorku) di Putra Heights.

Projek pembanguna­n bernilai RM355 juta itu merangkumi empat blok pangsapuri berkeluasa­n 800 hingga 1,000 kaki persegi bernilai antara RM170,000 hingga RM270,000.

Amrin menjelaska­n definisi produk rumah mampu milik dan pertengaha­n oleh Sime Darby Property ialah kediaman yang bernilai lebih rendah daripada RM1 juta.

“Kami percaya permintaan kekal tinggi. Walaupun daya saing lebih tinggi, kami percaya masih ada permintaan terhadap produk yang menepati kehendak pelanggan, yang dibina di lokasi betul serta harga yang sesuai.

“Di samping membangunk­an aset yang dimiliki, kami juga membuka peluang untuk bekerjasam­a dengan pihak lain yang boleh menawarkan kepakaran.

 ??  ?? Bakal pembeli meninjau projek perumahan yang dibangunka­n Sime Darby Property Bhd. Amrin Awaluddin, Pengarah Urusan
Sime Darby Property Bhd Yahaya Hassan
Bakal pembeli meninjau projek perumahan yang dibangunka­n Sime Darby Property Bhd. Amrin Awaluddin, Pengarah Urusan Sime Darby Property Bhd Yahaya Hassan

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia