Berita Harian

Najib tiba di Bahrain

-

Manama: Datuk Seri Najib Razak tiba di sini semalam untuk memulakan lawatan rasmi tiga hari ke Bahrain atas undangan Raja Bahrain, Raja Hamad Isa Al Khalifa.

Ketibaan Perdana Menteri dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor dengan pesawat khas di Lapangan Terbang Antarabang­sa Bahrain disambut Timbalan Perdana Menteri Bahrain, Shaikh Mohammed Mubarak Al Khalifa.

Yang turut hadir menyambut Najib dan Rosmah ialah Menteri Pertahanan merangkap Menteri Tugas Khas, Datuk Seri Hishammudd­in Hussein dan Duta Besar Malaysia ke Bahrain, Agus Salim Yusof.

Atur cara lawatan Perdana Menteri bermula dengan menghadap Raja Hamad Isa di Istana Shaik Hamad di sini, di mana Najib menjadi pemimpin asing pertama dikurniaka­n anugerah tertinggi negara itu, ‘King Hamad Order for Developmen­t’ oleh baginda.

Ini disusuli jamuan malam dihoskan oleh baginda untuk perdana menteri yang melakukan lawatan rasmi sulung ke negara teluk itu.

Najib juga dijadual menghadiri sesi taklimat mengenai pembanguna­n ekonomi negara yang mempunyai 1.4 juta penduduk itu apabila beliau melawat Lembaga Pembanguna­n Ekonomi Bahrain (BEDB), hari ini.

Seterusnya, Najib juga dijadual menghadap Putera Mahkota, Putera Salman Hamad Al Khalifa di Istana Ghudaibiya di sini sebelum menghadiri majlis jamuan tengah hari bersama isterinya yang dihoskan oleh baginda.

Najib dan Rosmah juga akan menghadiri upacara sambutan Hari Kebangsaan Bahrain Ke-46 di Istana Sakhir dengan Raja Hamad dijadual turut hadir.

Najib adalah satu-satunya pemimpin asing diundang menghadiri upacara sambutan hari kebangsaan negara itu.

 ?? [FOTO BERNAMA] ?? Najib disambut oleh Shaikh Mohammed Mubarak ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabang­sa Bahrain di Manama, semalam.
[FOTO BERNAMA] Najib disambut oleh Shaikh Mohammed Mubarak ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabang­sa Bahrain di Manama, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia