Berita Harian

4 pemain perlu kerja keras: Hodak

-

Kuala Lumpur: Pemilihan empat pemain bawah 19 tahun (B19) untuk menyertai senarai akhir skuad B23 ke Kejuaraan B23 Konfederas­i Bolasepak Asia (AFC) di China tidak bermakna mereka boleh mendabik dada atau cepat berasa puas hati.

Empat pemain berkenaan adalah Hadi Fayyadh Abdul Razak, Akhyar Rashid, Nik Akif Syahiran Nik Mat dan Shivan Pillay Asokan.

Pengendali B19, Bojan Hodak, berkata pemilihan itu tidak bermakna mereka sudah mencapai kemuncak dalam karier masingmasi­ng.

“Saya gembira apabila mereka terpilih dalam senarai akhir 23 pemain. Pemilihan itu menunjukka­n prestasi mereka semakin meningkat.

Kekalkan motivasi

“Bagaimanap­un, mereka tidak boleh berasa gembira dengan pemilihan itu, sebaliknya perlu terus bekerja keras,” katanya.

Skuad B23 bakal menentang skuad B23 Syria pada 5 Januari ini dalam aksi persahabat­an terakhir sebelum membuka tirai sebenar menentang Iraq pada 10 Januari diikuti Jordan (13 Januari) dan Arab Saudi (16 Januari).

Namun secara positif, pemilihan empat pemain berkenaan boleh menjadi perkembang­an baik buat skuad B19 yang turut bersaing di pentas Asia pada Kejuaraan B19 AFC di Indonesia dari 18 Oktober hingga 4 November ini.

Begitupun, Hodak mengingatk­an pemainnya supaya mengekalka­n motivasi diri untuk berada pada tahap tertinggi dan cuba memasang citacita untuk terus maju pada masa akan datang.

“Mereka perlu terus berusaha dan cuba menempatka­n diri dalam skuad kebangsaan,” katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia