Berita Harian

Cubaan seludup 1,440kg gula bersubsidi tumpas

-

dan ditutup menggunaka­n kanvas.

Gula cuba diseludup masuk ke Indonesia

“Juragan juga gagal mengemukak­an sebarang lesen atau dokumen berkaitan pemilikan barangan bersubsidi berkenaan daripada Kementeria­n Perdaganga­n Dalam Negeri, Koperasi dan Kepengguna­an (KPDNKK).

“Kita percaya gula dirampas itu cuba diseludup keluar ke Indonesia,” katanya menerusi kenyataan di sini, semalam.

Mohd Yazid berkata, semua barang rampasan itu, termasuk bot jongkong bersama dua unit enjin dianggarka­n bernilai RM36,176 dibawa ke pejabat PPM Tawau untuk siasatan lanjut mengikut Akta Kawalan Bekalan 1961.

 ?? [ FOTO IHSAN PPM ] ?? Sebahagian gula pasir yang dirampas dan juragan warga tempatan ditahan dalam Operasi Gelora Khas di kawasan perairan Sungai Bergosong, Tawau, semalam.
[ FOTO IHSAN PPM ] Sebahagian gula pasir yang dirampas dan juragan warga tempatan ditahan dalam Operasi Gelora Khas di kawasan perairan Sungai Bergosong, Tawau, semalam.
 ??  ?? Bot jongkong membawa muatan 1,440 kilogram gula pasir ditahan Pasukan Polis Marin Tawau di perairan Sungai Bergosong, Tawau, semalam.
Bot jongkong membawa muatan 1,440 kilogram gula pasir ditahan Pasukan Polis Marin Tawau di perairan Sungai Bergosong, Tawau, semalam.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia