Berita Harian

Neymar rehat tiga bulan

Kecederaan tonggak PSG resahkan Brazil

-

Belo Horizonte, Brazil

Bsemalam, diketuai oleh pakar bedah pasukan kebangsaan Brazil Rodrigo Lasmar.

Menurut Lasmar, keretakan tulang metatarsal kelima itu akan menghalang Neymar daripada beraksi untuk dua setengah hingga ke tiga bulan. Dia mengalami kecederaan itu pada 25 Februari ketika kemenangan 3-0 PSG ke atas Marseille dalam saingan Ligue1.

Hilang penyerang prolifik

PSG bakal kehilangan penyerang prolifikny­a itu yang mencatatka­n rekod perpindaha­n tertinggi dunia dari Barcelona pada harga 222 juta euro (RM1.08 bilion). Neymar akan terlepas aksi berdepan Real Madrid pada aksi timbal balik kelompok 16 Liga Juara-juara Selasa depan.

Kebimbanga­n turut dirasakan dalam kem Brazil, di mana Neymar adalah sebahagian daripada tonggak utama skuad negaranya yang mengharapk­an kejayaan pada kempen Piala Dunia di Russia, Jun ini.

Jose Luiz Runco, bekas ketua pegawai perubatan pasukan Brazil, memberitah­u AFP yang pembedahan itu bukan sesuatu yang sukar.

“Ia hanya mengambil masa sejam atau 90 minit paling lama,” katanya.

Neymar, 26, kelihatan tenang sebaik tiba di Belo Horizonte dan dia sempat memuat naik gambarnya di atas kerusi roda dan teman wanitanya Bruna Marquezine di atas riba ke Instagram.

Untuk rekod, Neymar sudah meledak 28 gol dalam 30 penampilan bersama PSG.

 ??  ?? Neymar ditemani ibunya, Nadine Goncalves tiba lapangan terbang Belo Horizonte sebelum ke hospital Mater Dei.
Neymar ditemani ibunya, Nadine Goncalves tiba lapangan terbang Belo Horizonte sebelum ke hospital Mater Dei.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia