Berita Harian

Tak sempat rai ulang tahun kelahiran anak

-

Machang: Mohd Shahrizal Abdol Kadir, 36 yang terkorban dalam kemalangan membabitka­n tiga kenderaan tidak sempat meraikan ulang tahun kelahiran anak sulungnya.

Ibunya, Rohani Harun berkata, Mohd Shahrizal ada membuat perancanga­n mengadakan majlis anak sulungnya, Mohd Darwish Amsyar, 10, kelmarin.

Mohd Shahrizal maut dalam kemalangan membabitka­n tiga kenderaan di Kilometer 24, Jalan Raya Timur Barat (JRTB), di Gerik petang semalam.

Dalam kejadian jam 4 petang itu, Mohd Shahrizal dan pemandu kereta Perodua Bezza, Ahmad Shadrul Amin Mohd Sauki, 22, maut di tempat kejadian, manakala seorang lagi penunggang motosikal Mohd Rosli Hussin meninggal dunia di Hospital Gerik (HG).

Tinggal isteri, 3 anak

Anak kedua daripada lima beradik dikebumika­n di Tanah Perkuburan Islam Sungai Hala di sini, meninggalk­an isteri, Azzlini Mat Isa, 35, dan tiga anak berusia empat hingga 10 tahun.

Jenazah Mohd Rosli pula dikebumika­n di Tanah Perkuburan Islam Kampung Simpol, Kemuning.

Rohani berkata, kali terakhir dia bertemu dengan Mohd Shahrizal pada Ahad lalu di kedai makan milik anak sulungnya.

“Kebiasaann­ya setiap kali berjumpa arwah akan memeluk dan mencium saya, namun perkara itu tidak dilakukann­ya ketika bertemu baru-baru ini.

“Memang saya tidak menyangka itu kali terakhir melihat wajah anak,” katanya.

Akhbar NSTP sebelum ini melaporkan siasatan awal mendapati motosikal ditunggang Mohd Shahrizal dari arah Gerik ke Jeli bergesel dengan kereta yang datang dari arah bertentang­an.

 ?? [FOTO NIK AMINAH YAZMEEN RAMSA/BH] ?? Rohani (dua dari kanan) reda dengan pemergian Mohd Shahrizal yang maut di Kilometer 24, JRTB, di Gerik petang semalam.
[FOTO NIK AMINAH YAZMEEN RAMSA/BH] Rohani (dua dari kanan) reda dengan pemergian Mohd Shahrizal yang maut di Kilometer 24, JRTB, di Gerik petang semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia