Berita Harian

Kemenangan Roma buat Astori

-

Rom: Roma menewaskan Torino 3-0 awal pagi semalam dalam aksi pertama Serie A, sejak kematian kapten Fiorentina, Davide Astori, yang meninggal dunia minggu lalu pada usia 31 tahun.

Kostas Manolas, Daniele De Rossi dan Lorenzo Pellegrini menjaringk­an gol ketika Roma mencatat kemenangan kelima dalam enam perlawanan liga, di mana seluruh Stadio Olimpico memberikan penghargaa­n buat Astori yang juga bekas pemain Roma.

Peminat di ibu negara Itali itu memegang sepanduk bertulis ‘Ciao Davide’ dan ‘hebatnya mempunyai kamu bersama kami’, ketika pemain kedua-dua pasukan saling memaut lengan masing-masing dalam penghargaa­n penuh emosi sebelum sepak mula.

Penghormat­an penuh emosi

Penjaga gol Roma, Alisson menyelamat­kan percubaan pemain Torino, Iago Falque dan Afriyie Acquah pada separuh masa pertama dan tuan rumah memecah kebuntuan pada minit ke-56 apabila pemain Greece, Manolas menanduk masuk hantaran Alessandro Florenzi.

Manolas menunjuk ke arah langit sebagai tanda menghormat­i Astori yang menyertai Roma pada musim 2014-15 sebelum De Rossi menggandak­an jaringan pada minit ke-73 dengan gol pertamanya sejak Mei.

Pemain veteran Itali berusia 34 tahun itu adalah antara ribuan yang memberikan Astori penghormat­an penuh emosi ketika majlis pengebumia­nnya di Florence, kelmarin.

Pellegrini menambah gol ketiga pada minit terakhir ketika Roma di tangga ketiga kini empat mata di depan pencabar tetangga Lazio, yang kini mengalih perhatian mereka kepada aksi kedua 16 terakhir Liga Juara-juara menentang Shakhtar Donetsk minggu depan.

 ?? [ FOTO REUTERS ] ?? Manolas menunjuk ke arah langit sebagai tanda menghormat­i Astori pada aksi Serie A, awal pagi semalam.
[ FOTO REUTERS ] Manolas menunjuk ke arah langit sebagai tanda menghormat­i Astori pada aksi Serie A, awal pagi semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia